به گزارش ایرنا، بخش لوداب به مرکزیت شهر «گراب» با جمعیتی افزون بر 14هزار نفر در حدود 60 کیلومتری غرب یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
امروز عوامل امدادی و نیروهای جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد بسته های غذایی و اقلام مورد نیاز مردم سیل زده روستاهای لوداب را به شهر گراب مرکز این بخش ارسال کردند که برای توزیع آنها بین روستاهای سخت گذر و گرفتار در سیل مجبور شدند محموله های ارسالی را برپشت چهارپایان حمل کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد این بسته های غذایی توزیع شده بین روستاهای لوداب بویراحمد را شامل پوشاک، مواد غذایی، پتو و چادر ذکر کرد.
سید امان الله جهان بین تصریح کرد: توزیع بسته های غذایی بین مناطق سیل زده تا رفع کامل مشکلات آنها ادامه دارد.
وی تصریح کرد: اولویت با مناطق به ویژه روستاهایی است که امکان دسترسی زمینی به آن مناطق همچنان به سختی امکان پذیر است.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا نیز گفت: مردم در برخی مناطق سیل زده همچنان با مشکل مواجه هستند و توجه و امدادرسانی به آنان تا رفع کامل مشکلات باید ادامه یابد.
غلام محمد زارعی با تقدیر از نیروها و عوامل امدادی و سایر دستگاه های خدمات رسان و مدیریت بحران استان برای کنترل و کاهش خسارت های ناشی از بارش های سیل آسا ، گفت: برخی مناطق ارتباط تلفنی قطع است و جاده دسترسی آنها نیز به دلیل باران های سیل آسا به شدت تخریب شده و تردد به سختی امکان پذیر است.
وی تصریح کرد: برخی مناطق نیز با مشکل تامین آب آشامیدنی به دلیل تخریب شبکه های انتقال آب، مواجه هستند که دستگاه های خدمات رسان و اتفاقات شرکت آبفای روستایی نیز با جدیت در پی رفع این مشکل هستند.
زارعی با اشاره به پراکندگی، سخت گذر بودن و محرومیت بسیاری از روستاهای بویراحمد، اظهار کرد: در مناطق روستایی این شهرستان با وجود خدمات ارزنده ولی به دلیل عمق محرومیت های بر جای مانده از گذشته هنوز خدمات رسانی برای مردم محسوس نیست.
وی ادامه داد: بیش از 600 روستای دارای سکنه در شهرستان بویراحمد وجود دارد که حدود نیمی از آنها زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
زارعی یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلات روستاهای شهرستان بویراحمد همواره نبود جاده ارتباطی مناسب بوده که با رفع این معضل ارائه خدمات در سایر حوزه ها نیز تسهیل خواهد شد.
بارش های سیل آسای اخیر در کهگیلویه و بویراحمد خسارت های فراوان به بخش های مختلف زیربنایی، راه ها، تأسیسات و سایر حوزه ها به ویژه راه های ارتباطی این استان وارد کرد.
طغیان رودخانه ها و سیل همچنین سبب بروز خسارت های چشمگیر به عشایر و روستاهای این استان شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین میزان برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل اخیر در این استان را افزون بر 10 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
علی محمد احمدی تصریح کرد که این میزان خسارات در بخش های مختلف آب، کشاورزی، تاسیسات زیربنایی ، منازل مسکونی و راه ها بوده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون یک هزار و 161میلیمتر باران در یاسوج باریده است.
ولی بهره ‌مند اظهار داشت: میزان بارندگی سال زراعی 97-98 به ترتیب در سی سخت 1021.7، دهدشت 793.4 امامزاده جعفر 726.7، دوگنبدان 652.4، لیکک 679.6 میلیمتر بوده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.