علی محمد احمدی روز چهارشنبه در بازدید از برخی مناطق سیل زده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم و شهروندان در مناطق سیل زده نگران نباشند، دولت به طور یقین همراه آنان خواهد بود و خسارت ها جبران خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت ساز و کار و تمهیدات لازم برای جبران زیان های وارده به سیل زدگان را اندیشیده است و در قالب اعطای وام های بلاعوض و یا تسهیلات کم بهره سعی در بهبود اوضاع و جبران خسارت ها دارد.
احمدی تاکید کرد: بارش های سیل آسا در 2 روز گذشته علاوه بر تخریب و خسارت های سنگین به تاسیسات زیربنایی، برخی روستاها و مناطق عشایری را نیز با مشکل مواجه کرده است.
احمدی یادآور شد: همچنین کمیته ای با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری، فرمانداری ها و سایر دستگاه های نظارتی در حال بررسی ابعاد خسارت و برآورد زیان های وارد شده به منازل مسکونی در سطح روستاها و مناطق عشایری هستند.
وی با بیان اینکه هنوز بررسی و تخمین خسارات ناشی از سیل اخیر در استان مشخص نیست، گفت: البته با تخمین اولیه میزان خسارات حتی به بیش از پنج هزار میلیارد ریال می رسد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: سیل به بسیاری از تاسیسات حیاتی و زیربنایی از جمله راه، آب، برق و پل ها خسارات شدیدی وارد کرد.
بارش های سیل آسا در 2روز گذشته همچنین برخی محورهای ارتباطی از جمله یاسوج- شیراز، یاسوج - چرام باغچه سادات - سرفاریاب و گچساران- باباکلان را مسدود کرد.
بر اساس اعلام هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد بیشترین میزان بارش در بارش های سیل آسا اخیر با 362 میلیمتر بارش در بخش قلعه رئیسی کهگیلویه به ثبت رسیده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.