به گزارش ایرنا شاهرخ کناری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: شدت بارندگی ها در این شهرستان به اندازه ای بوده که سه روستای پریکدان، مور صفای دشتروم و لیراب کبگیان تخلیه اضراری شدند.
وی ادامه داد: طغیان رودخانه کبگیان باعث از بین رفتن تمامی مزارع پرورش ماهی حاشیه رودخانه و اراضی کشاورزی شده است.
وی افزود: ابنیه و مزارع پرورش ماهی و فضاهای گردشگری تنگ سریز در این شهرستان نیز به کلی از بین رفته و برخی نیز آسیب جدی دیده است.
کناری ادامه داد: راه ارتباطی و دسترسی 60 روستای شهرستان به دلیل رانش زمین، ریزش کوه و یا از بین رفتن پل های ارتباطی مسدود شده است.
وی اضافه کرد:برق مناطق لوداب، سپیدار، جلیل و بسیاری از روستاهای شهرستان بویراحمد از روز دوشنبه تاکنون قطع شده است.
فرماندار بویراحمد تاکید کرد: روستای آبیدک در دهستان زیلایی بر اثر رانش زمین محو شده و هیچ اثری از آن وجود ندارد.
کناری یادآوری کرد به دلیل اینکه پیش بینی حادثه می شد روستا قبل از رانش زمین از سکنه خالی شده بود اما خانه ، احشام و زندگی مردم روستا از بین رفت.
وی با بیان اینکه سپیدار و جلیل دو منطقه پر بارش در استان و شهرستان بویراحمد هستند گفت: هواشناسی در این دو منطقه ایستگاه ندارد اما به استناد دستگاه های باران سنج شرکت آب منطقه ای بارندگی در این مناطق بیش از 220 میلیمتر بوده که خسارت فراوانی به باغات و اراضی و ابنیه آنها وارد شده است.
کناری ادامه داد: به دلیل اینکه تمهیدات لازم اندیشیده شده بود و 20 تا 30 نقطه بحرانی شهر یاسوج از روز قبل مسدود شده تلفات جانی تاکنون گزارش نشده است.
وی یادآوری کرده سیل به باغ های منطقه کاکان بویراحمد نیز خسارت فراوانی وارد کرده که تا پس از اتمام وضعیت بحران نمی توان برآورد دقیقی از آن ارایه کرد.
فرماندار بویراحمد با اشاره به خسارات وارده به شهر یاسوج نیز گفت: پل تازه تاسیس مختار به طور کامل تخریب شد و محله بختیاری های شرف آباد که بخش اعظمی از جمعیت شهر یاسوج را در خود جا داده نیز در حالت بحران قرار دارد و آب وارد منازل مردم شده است.
وی ادامه داد: به پل پنحم و پل زردک نیز آسیب زیادی وارد شده است و در صورت تداوم بارندگی ها احتمال تخریب پل زردک نیز وجود دارد.
بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد از بامداد دوشنبه آغاز شده و طیق اعلام هواشناسی بارندگی تا صبح چهارشنبه ادامه دارد.
در برخی از مناطق شهرستان بویراحمد تا بیش از 220 میلی متر بارندگی گزارش شده است.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.