جید علی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون 6 محور ارتباطی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد که بر اثر ریزش کوه مسدود شده بود با تلاش گروه های امدادرسان بازگشایی شده است.
وی بیان کرد: در مجموع مشکل بحرانی در مناطق عشایری این استان وجود ندارد.
مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بارندگی های روز گذشته تاکنون 18 مورد عملیات امداد و نجات از سوی 13 گروه امدادرسان در مناطق عشایری این استان انجام شد.
علی پور تصریح کرد: هم اکنون اکیپ های امدادرسان در مناطق عشایری مشغول خدمت رسانی به عشایر هستند.
وی گفت: در زمان حاضر بیشتر راه های عشایری کهگیلویه و بویراحمد بر اثر بارندگی ها مسدود و تردد در آنها امکان پذیر نیست.
مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به 26 خانوار عشایری این استان که بر اثر بارش شدید باران در معرض خطر بوده و خسارت دیدند امداد رسانی شد.
علی پور اظهار داشت: این خانوارها در مناطق عشایری گچی،تنگ پیرزال و دریلا دچار در شهرستان های کهگیلویه و گچساران خسارت دیدند.
وی بیان کرد: جا به جایی عشایر از مناطق آسیب پذیر به مناطق امن،توزیع پلاستیک و ارزاق از جمله اقدامات انجام شده برای کمک به این تعداد خانوار عشایری بوده است.
ایل راه های عشایری کهگیلویه و بویراحمد بیش از 9 هزار کیلومتر طول دارد.
جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با یک‌میلیون رأس دام سبک و سنگین ، 35 درصد صنایع‌دستی شامل 10 هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.
12 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.
هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با 13 زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قلعه رئیسی با 310 میلیمتر بیشترین و پاتاوه و چرام با 51 میلیمتر بارندگی کمترین میزان بارندگی روزهای دوشنبه و سه شنبه این استان را به خود اختصاص دادند.
ولی بهره مند تا ساعت 7.30 دقیقه بامداد امروز در قلعه رئیسی 310 میلیمتر، جاورده 194، یاسوج 134،سی سخت 130.7،گنجه ای 127،لنده 119 و قلعه دختر 104 میلیمتر باران ثبت شده است.
وی ادامه داد: در مارگون 95،امامزاده جعفر 90.9،باشت 89،لیکک 80.5،تنگ رواق 78.3،دوگنبدان 61.4،دهدشت 59.5،چرام 51 و پاتاوه 51 میلیمتر باران باریده است.
وی عنوان کرد: سامانه بارشی تا امروز سه شنبه همچنان در جو استان فعال است.
بهره مند تصریح کرد: احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها و کاهش دید افقی نیز پیش بینی می شود.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.