ولی بهره مند در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارندگی سیل آسا در شهرهای یاسوج ، سی سخت، دیشموک، قلعه رئیسی، لنده، سرآسیاب، باشت، چرام و سرفاریاب پیش بینی شده است.
وی بر بسیج امکانات نهادها برای مقابله با حوادث احتمالی تاکید کرد.
بهره مند با اشاره به اینکه این سامانه یکی از سامانه های بارشی پرقدرت کشور است گفت: به تناوب شاهد رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و بارش تگرگ خواهیم بود و بارش در برخی مناطق سردسیری و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
وی افزود: این بارش ها از امروز در بیشتر مناطق گرمسیری استان آغاز می شود که سبب سیلابی شدن این شهرها و مسدود شدن راههای ارتباطی خواهد شد.
بهره مند تصریح کرد: اوج فعالیت این سیستم امروز عصر دوشنبه و سه شنبه (چهارم و پنجم فروردین 1398 ) است که احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، کاهش دید افقی بالا نیز پیش بینی می شود.
وی گفت: با توجه به هشدار اداره اداره کل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد ، از هموطنان می خواهیم از مسافرت های غیرضروری تا اطلاع ثانویه خودداری کنند.
بهره مند اضافه کرد: نیاز است دستگاه های خدمات رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان های هشت گانه واحدهای کشیک شبانه روزی خود را به حالت آماده باش حفظ کنند.
ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد هشدار داده است که براساس پیش بینی صورت گرفته ،احتمال بارش سیل آسای 150میلیمتری باران طی 4 ساعت در روزهای دوشنبه و سه شنبه در این استان وجود دارد.
سازمان مدیریت بحران کشور نیز با ارسال پیامکی از مردم خواسته است در مواجهه با خطرات احتمالی ضمن حفظ آرامش به هشدارهای مسئولان محلی توجه کنند.
در این پیام تاکید شده مردم از استقرار و نصب چادر در مناطق ساحلی، رودخانه ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل ها خودداری کنند.
سازمان مدیریت بحران از رانندگان و سرنشینان خودروها در خواست کرده از پل ها و مسیر های منتهی به رودخانه هایی که سیل در آنها جریان دارد تا زمان فروکش کردن سیل تردد نکنند.
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.