به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که موج جدید بارش‌ها در کشور و کهگیلویه و بویراحمد در روزهای دوشنبه و سه‌ شنبه به اوج می رسد و احتمال وقوع بارش‌های سیل ‌آسا در استان وجود دارد .
عزیز فیلی از پیش‌بینی بارش‌های بهاری سیل‌آسا بر اساس نقشه‌های هواشناسی خبر داد و گفت: امکان دارد که ظرف 4 ساعت در دو روز دوشنبه و سه شنبه در استان 150 میلی‌متر باران ببارد که در نوع خود خطرناک است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان این که در مناطق کوهستانی استان احتمال بارش برف وجود دارد از مردم به خصوص آن دسته از کسانی که در حاشیه رودخانه‌ها زندگی می‌کنند درخواست کرد تا در مسیر سیل قرار نگیرند.
سازمان مدیریت بحران کشور نیز با ارسال پیامکی از مردم خواسته است در مواجهه با خطرات احتمالی ضمن حفظ آرامش به هشدارهای مسئولان محلی توجه کنند.
در این پیام تاکید شده مردم از استقرار و نصب چادر در مناطق ساحلی، رودخانه ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل ها خودداری کنند.
سازمان مدیریت بحران از رانندگان و سرنشینان خودروها در خواست کرده از پل ها و مسیر های منتهی به رودخانه هایی که سیل در آنها جریان دارد تا زمان فروکش کردن سیل تردد نکنند.
در این اطلاعیه تردد در مسیر های کوهستانی که امکان ریزش سنگ و یا بهمن وجود دارد نیز بحران زا عنوان شده است.
سازمان هواشناسی پیش بینی کرده از روز دوشنبه تا چهارشنبه آینده یک موج بارشی قوی از جنوب غرب وارد کشور می شود که در
در کهگیلویه و بویراحمد موجب بارش شدید باران می شود.
این سازمان از مردم ،نهادهای خدمات رسان و ستاد بحران خواسته برای جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی ناشی از سیل ،تمهیدات لازم را بکار گیرند.
ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم از دستگاه های خدمت رسان و مدیران سازمان های متولی خواسته با تامین امکانات و تجهیزات لازم در آماده باش کامل بسر ببرند و سازمان های خود را در هیج شرایطی ترک نکنند.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.