به گزارش ایرنا، براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی ، از روز یک شنبه یک سامانه بارشی قوی وارد استان می شود که در نتیجه آن احتمال بروز سیل و خسارت در مناطق مختلف استان وجود دارد.
«وحید محمدی‌تبار» شنبه شب در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و احتمال بروز سیل در محورهای مواصلاتی ، دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان های هشت گانه ، واحدهای کشیک شبانه‌روزی خود را فعال کرده و در آماده باش کامل نگه دارند .
وی تاکید کرد که دستگاه های خدمت رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در مناطق مختلف استان ، اقدامات و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت انجام دهند.
محمدی تبار گفت: بر اساس اطلاعیه هشداری سازمان هواشناسی ، سامانه بارشی از روز یکشنبه 4 فروردین ماه جاری تا بامداد چهارشنبه 7 فروردین ماه وارد آسمان شده که موجب بارش متناوب باران، در مناطق سردسیری و مستعد بارش برف ، تگرگ، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که اختلال و لغزندگی در ترددهای جاده‌ای و کوهستانی ناشی از کاهش دید افقی، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی با توجه به شدت و ماهیت بارش‌ها، احتمال آسیب به تأسیسات با توجه به وقوع رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید، دور از انتظار نیست.
محمدی‌تبار با اشاره به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان و اطلاعیه‌های سازمان مدیریت بحران کشور، تصریح کرد: اوج فعالیت این سیستم روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (پنجم و ششم فروردین 1398) است که احتمال آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی بالا خواهد بود.
وی اضافه کرد: مسافران ، گردشگران و ساکنان استان با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارها، تدابیر لازم را اتخاذ و حتی‌الامکان از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.