رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گچساران در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: معرفی جاذبه های گردشگری، عرضه صنایع دستی و سوغات شهرستان به مسافران نوروزی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.
الماس قبادی اظهار داشت: این نمایشگاه دارای 10 غرفه است و برنامه هایی مانند برپایی سیاه چادرهای عشایری، موسیقی زنده و پخت غذاهای سنتی در آن انجام می شود.
قبادی تصریح کرد: هنرمندان آثاری مانند البسه محلی، صنایع چوب، حصیربافی، سبدبافی و چرم دوزی خود را در نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایای گچساران عرضه می کنند.
وی اظهار کرد: برپایی دو ایستگاه راهنمای میهمانان نوروزی در ورودی و خروجی شهر دوگنبدان و کتابچه معرفی نقاط مختلف گردشگری، هتل ها و میهمانسراهای سطح شهر از دیگر برنامه های رفاهی برای مسافران نوروزی این شهرستان است.
یک هتل چهار ستاره، یک مهمان پذیر، 6 باغ تفریحی، سه رستوران بین راهی ،چهار اردوگاه گردشگری ، یک کمپینگ اقامتی،چهار آژانس مسافرتی،چهار اردوگاه تفریحی و 10 سرویس بهداشتی از جمله زیرساخت های گردشگری گچساران است.
باغ فردوس، دشت های دیل و گناوه،سواحل سد کوثر و حرم بی بی حکیمه (س) از جاذبه های مهم گردشگری در گچساران است که سالیانه میزبان بیش از یک میلیون گردشگر است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران با مرکزیت شهر دوگنبدان در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.