پروانه نیک مرام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطالبات پیمانکاران در استان توسط برخی دستگاه‌های اجرایی بدهکار از جمله شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌ها باید هر چه سریع‌تر پرداخت شود تا آن‌ها برای پرداخت حق و حقوق کارگران خود اقدام کنند.
وی گره گشایی در امور کارگران و پیمانکاران این دستگاه‌ها را پرداخت سریعتر حقوق و دستمزد آن‌ها دانست و افزود: در روز‌های اخیر برخی از کارگران این استان در حوزه‌های مختلف از جمله شهرداری، آرامستان، مدیریت پسماند، فضای سبز و دیگر بخش‌ها اعلام کرده اند که مطالبات معوق دارند و خواستار پیگیری مطالباتشان شده اند.
نیک مرام از کاهش چشمگیر آمارمصدومان و فوتی‌های ناشی از حوادث کار در استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: رعایت اصول ایمنی و مقررات حفاظت فنی، افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌های انجام گرفته از طرف بازرسان این اداره به منظور رعایت اصول ایمنی در کارگاه‌ها از جمله دلایل این کاهش است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این استان در مقایسه با ۳۱ استان کشور در تسهیلات روستایی و عشایری با عملکرد ۱۳۴ درصد پرداختی نسبت به سهمیه خود در بین پنج استان برتر کشور قرار گرفته است.
وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط وزارت کار تسهیلات روستایی کهگیلویه و بویراحمد با کمترین میزان انحراف از منابع و دستورالعمل‌ها پرداخت شده است.
دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.
44 درصد از جمعیت حدود 723 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.
حدود 12 درصد در قالب 80 هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یکهزار و 670 روستای دارای سکنه است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.