به گزارش ایرنا، در شرایطی که تعداد زیادی از دانش آموخته های مراکز آموزش عالی بیکار هستند طرح ایران مهارت که برای هر دانش آموز یک مهارت را پیش بینی کرده است می تواند گره گشای اشتغال برای نسل های آینده باشد.
طرح ایران مهارت که با هدف شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان در 10 درصد مدارس دولتی و در تمام مدارس هیات امنایی و غیردولتی برگزار می شود می تواند مسیر آینده شغلی دانش آموزان را تضمین کند.
در این طرح برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه حدود 500 مهارت پیش‌بینی شده است و بر اساس طرح هر دانش آموز در 2 تا 20 جلسه آموزش های مهارتی را فرا می گیرد.
برای تحقق این امر پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با رویکرد کارآفرینی و طرح ایران مهارت در شهرستان گچساران آغاز شد.
مدیر یکی از مدارس شرکت کننده در جشنواره گفت: این طرح افزون بر مهارت آموزی به تقویت روحیه کار گروهی در دانش آموزان کمک می کند.
صغری حسینی افزود: شور و شوق دانش آموزان در برپایی نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان نشانه موفقیت آن است.
یکی از دانش آموزان شرکت کننده در نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان گچسارانی گفت: طرح ایران مهارت سبب شد تا چگونگی پخت غذاهای سنتی را یاد بگیرم.
مریم کشاورز افزود: این طرح افزون بر درآمد زایی از طریق فروش تولیدات به افزایش روحیه و شادابی دانش آموزان کمک می کند.
رویا موسوی یکی از دانش آموزان شرکت کننده در این برنامه از احیا شدن دوباره دار گلیم بافی مادربزرگش ابراز خوشحالی کرد و افزود: اکنون وقت بیکاری خود را صرف بافتن گلیم می کنم.
سرپرست آموزش و پرورش گچساران در حاشیه برگزاری شروع به کار نمایشگاه دست ساخته دانش آموزان در طرح ایران مهارت گفت: در این جشنواره پنج هزار و 400 دانش آموز در قالب 52 مدرسه حضور دارند.
محمد شهبازی اظهار داشت: دست ساخته های دانش آموزان در نمایشگاهی در مدرسه شهید جهان آرای شهر دوگنبدان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
شهبازی تصریح کرد: نمایشگاه دست ساخته دانش آموزان گچسارانی در 40 غرفه آماده بازدید علاقه مندان است.
وی ابراز داشت: در این نمایشگاه دانش آموزان تولیدات صنایع دستی شامل گلیم ،غذاهای سنتی،ظروف سفالی،لباس های محلی و وسایل تزئینی را عرضه و به فروش می رسانند.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش ‌و پرورش که چندی پیش به گچساران سفر کرده بود درباره طرح ایران مهارت گفت: تعمیم طرح هر دانش آموز یک مهارت برای همه دانش آموزان دردست اقدام است.
احمد عابدینی افزود: هم اکنون طرح هر دانش آموز یک مهارت در مدارس غیرانتفاعی، هیات امنایی و 10 درصد از مدارس دولتی در حال اجراست.
وی بیان کرد: در اجرای این طرح دانش آموزان دوره اول متوسطه در کنار دروس کار و فناوری و هنر با مهارت های عملی این حوزه ها نیز آشنا می شوند.
عابدینی ابراز داشت:دولت اهتمام ویژه ای برای حمایت از طرح ها و ایده های دانش آموزان در راستای توسعه کارآفرینی دارد.
وی تاکید کرد:سرمایه هر کشوری نیروهای انسانی جوان آن است که کمک به شکوفایی استعدادهای این سرمایه بزرگ نیازمند همت است.
شهرستان 124هزار نفری گچساران با 25 هزار نفر دانش آموز در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.