به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز شنبه در نهمین شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ارومیه افزود: مدارسی برای این هدف در نظر گرفته می شود که فضای بیشتر و مازادی در اختیار دارد و لازم است تا ضوابط قانونی در تجاری سازی برخی فضاهای آموزشی رعایت شود.
وی بیان کرد: برای جبران کسری بودجه و کمبودهای استان در بخش آموزش و پرورش می توان از فضاهای مازاد آموزشی با هدف تجاری سازی یا تغییر کاربری استفاده کرد.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان چندین مدرسه ناتمام در انتظار تخصیص بودجه است، اضافه کرد: درآمدزایی در آموزش و پرورش در راستای تامین کمبودهای بودجه ای با رعایت ملاحظات تربیتی و آموزشی به ناچار پیگیری می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 63 هزار متر مربع فضای مازاد آموزشی در استان برای تغییر کاربری و نیز تجاری سازی با هدف درآمدزایی شناسایی و معرفی شده است.
ابراهیم محمدی با بیان اینکه این فضاها اغلب در مسیر خیابان های اصلی و پرتردد قرار دارد، گفت: در صورتی که مراحل قانونی آنها طی شود و به تایید کمسیون ماده پنج برسد، اقدامات لازم درباره آنها انجام می شود.
وی افزود: با تجاری سازی بخشی از محدوده های برخی مدارس که فضای مازاد بسیار دارد، می توان درآمد مناسبی برای این نهاد با هدف تامین برخی نیازها کسب کرد.
به گزارش ایرنا آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم اکنون نیازمند پنج هزار کلاس درس است که این میزان برای افق 1400 بیش از این میزان می باشد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.