مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علت مرگ دو توله پلنگ در چرام نیاز به بررسی بیشتری دارد.

محسن جعفری نژاد بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: روز گذشته نیروهای محیط زیست شهرستان چرام به دنبال دریافت گزارشی مردمی و پس از جست و جو در منطقه آزاد تنگ زرد در پنج کیلومتری روستای "بیدانجیر" لاشه دو توله پلنگ را مشاهده کردند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی اطراف محل مرگ توله پلنگ‌ها و بررسی اولیه لاشه‌ها آثاری از گلوله مشاهده نشده، افزود: طی هماهنگی با دامپزشکی شهرستان، نمونه گیری از بافت لاشه‌ها جهت انجام آزمایش و تعیین علت دقیق مرگ انجام شده است.

جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: این اتفاق در مناطق آزاد واقع شده و در منطقه حفاظت شده محیط زیست نبوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پنجه‌های دست توله پلنگ‌ها توسط افراد ناشناس قطع شده است.

وی ادامه داد: این گونه پلنگ از لحاظ رده بندی جزو حیوانات حمایت شده هستند و در صورت هرگونه سوء قصد و یا مرگ این حیوان سازمان محیط زیست به سرعت ورود می‌کند و به بررسی علت مرگ این حیوان و حتی پیگیری احتمالی متخلفان می‌پردازد.

جعفری نژاد بسطامی عنوان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، سازمان محیط زیست پیگیری های قضایی را در این زمینه انجام خواهد داد و از لحاظ قانونی هم حکم کیفری و هم جریمه ریالی دارد.

وی با اشاره به اینکه تا زمان اعلام پاسخ آزمایشات بر روی لاشه این دو توله پلنگ نمی‌شود اظهار نظر قطعی در این زمینه داشت، افزود: احتمالاتی در بحث های زیست شناسی از جمله کشته شدن این توله‌ها توسط پلنگ‌های بالغ و یا تلف شدن آنها توسط سم وجود دارد که تا زمان اعلام نهایی پاسخ آزمایش‌ها نمی‌توان بطور دقیق در این زمینه اظهار نظر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.