سید ذاکر سعیدی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمارستان شهید بهشتی یاسوج 6 اتاق عمل پیشرفته و مجهز دارد که ماهانه حدود یک هزار و 200 عمل جراحی در بخش های مختلف این بیمارستان انجام می شود.
وی افزود: این مرکز 216 تخت فعال دارد که در مواقع ضروری، آمار ضریب اشغال تخت به بالای 100درصد می رسد.
سعیدی نژاد عنوان کرد: درصد بالایی از بیماران ترومایی استان در این مرکز تعیین تکلیف و خدمات تخصصی و فوق تخصصی به آنها ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: به طور میانگین سالانه 2 هزار و 200 عمل جراحی ارتوپدی، بالغ بر 3 هزار مورد جراحی در حوزه تخصصی جراحی عمومی و یک هزار جراحی مغز و اعصاب به صورت اورژانسی در این بیمارستان انجام می‌ شود.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اظهار داشت: در طرح تحول نظام سلامت، اعتباری نزدیک به هفت میلیارد ریال برای بازسازی و هتلینگ این بیمارستان هزینه شده است تا با بهره بردن از توانمندترین پزشکان و پرسنل، همواره در خدمت مردم استان باشیم.
وی ادامه داد: پنج نفر پزشک متخصص و فوق تخصص جراحی عمومی، چهار پزشک جراح ارتوپدی، سه پزشک جراح مغز اعصاب، یک جراح متخصص عروق، 270 نفر پرسنل پرستاری، 200 نفر کادر درمانی و 100 نفر پرسنل پشتیبانی و 180 نفر پرسنل خدماتی و نگهبانی به بیماران و مراجعه کنندگان این مرکز خدمات ارائه می دهند.
قبل از انقلاب اسلامی تنها کمتر از 300 تخت استاندارد بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد بود.
این میزان به برکت انقلاب اسلامی و با بهره برداری از بیمارستان‌های تازه تأسیس در شهرستان‌های گچساران، یاسوج و باشت به بیش از یک هزار تخت استاندارد رسیده است.
مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی یاسوج با قدمتی بیش از 40 سال تنها مرکز درمانی بیماران تصادفی در کهگیلویه و بویراحمد است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.