محمدرضا شاملو عصر چهارشنبه در آیین افتتاح طرح هادی روستای الگن شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: اولویت بنیاد مسکن در احداث مسکن روستایی مناطق محروم ، بافت های فرسوده و مسکن های غیر ایمن است.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بیان کرد: از سال 82 تاکنون 42 میلیون واحد مسکن روستایی از تسهیلات مسکن روستایی بهره مند شدند.
شاملو همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات را مناسب دانست و گفت: در برخی از استانها پرداخت تسهیلات از سوی بانکها زمان بر است که با همکاری استانداران این مشکل برطرف نیز خواهد شد.
شاملو ابراز کرد: هم اکنون طرح هادی در بیش از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور تهیه شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد روستای دارای طرح، تاکنون عملیان بهسازی روستایی در قالب طرح هادی در 18 هزار روستای آن انجام شده است.
شاملو میزان اعتبارات برای اجرای طرح های عمران روستایی کشور را 20 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این میزان تاکنون 50 درصد تخصیص داده شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بوبراحمد نیز اظهار داشت: طرح هادی روستای الگن با اعتبار باغ بر 13 میلیارد ریال اجرا شد.
حسین جنتی جنتی تصریح کرد: در این روستای عملیاتی از جمله سنگ فرش، جدول کشی، آسفالت و احداث پارک گردشگری احداث شد.
وی افزود: از ابتدای تشکیل این نهاد در سال 1358 تاکنون یکهزار و هشت طرح عمرانی و رفاهی در 400 روستای پر جمعیت این استان اجرا شده است.
روستای الگن با 93 خانوار و 366 نفر یکی از روستاهای پرجمعیت بخش چاروسای شهرستان کهگیلویه است.
بیش از 722 روستای بالای 20 خانوار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تاکنون برای تمامی این روستا ها طرح هادی تهیه شده است.
حدود 45 درصد از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از 314 هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می کنند و از این رو برنامه ریزی در حوزه روستایی تاثیر بسزایی در بخش زیادی از جمعیت این استان دارد.
شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه با بیش از 345 روستا طی چهار دهه گذشته طرح هادی روستایی در 204 روستای بالای 20خانوار آن مطالعه و تهیه طرح و در 96 روستای جامعه هدف شهرستان اجرا شده است.
1662/7531/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.