حسین جنتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این طرح ها در قالب طرح های هادی و سایر زیرساخت های رفاهی در 400 روستای پر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
وی بیان کرد: با احتساب طرح های مطالعاتی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان در 720 روستا فعالیت داشته است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:اجرای طرح هادی در بیش از 400 روستای بالای 20 خانوار این استان از فعالیت های مهم برای تقویت زیرساخت های رفاهی زندگی در مناطق روستایی این استان است.
جنتی اظهار داشت: جدول گذاری، سنگ فرش و دیگر زیرساخت های رفاهی از کارهای انجام شده در طرح های هادی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد: 250 طرح در زمینه عمران روستایی در مناطق مختلف این استان با 540 میلیارد ریال اعتبار هم اکنون در دست اجراست.
جنتی عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح های تولیدی و توریستی از مزایای اجرای طرح های هادی در روستاهاست.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:در 2 دهه اخیر 32 هزار واحد مسکن روستایی و شهری این استان بازسازی و مقاوم سازی شده است.
جنتی افزود: 80 هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تاکنون 45 درصد آن مقاوم سازی شده است.
وی بیان کرد: این تعداد واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر این استان مقاوم سازی شده است.
وی تصریح کرد: بیش از 722 روستای بالای 20 خانوار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تاکنون برای تمامی این روستا ها طرح هادی تهیه شده است.
حدود 45 درصد از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از 314 هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می کنند و از این رو برنامه ریزی در حوزه روستایی تاثیر بسزایی در بخش زیادی از جمعیت این استان دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.