به گزارش ایرنا، توضیحات ارسالی معاونت امور اجتماعی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی به ایرنا براساس گزارش موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی (محکم)، مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است که هر سه مجموعه تاکید کرده اند شرایط برای اجرای طرح های خیرساز توسط دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت استان فراهم است.
مدیرعامل موسسه محکم در این گزارش تصریح کرده که چنانچه زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان 32 تختخوابی و یا کلینیک تخصصی اطفال از سوی دستگاه هایی از جمله شورای شهر یاسوج ، شهرداری ، منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی در اختیار این موسسه قرار گیرد ، هزینه ها و اعتبار مورد نیاز این پروژه با کمک موسسه محکم ، خیرین سلامت و استانی تامین می شود و این موسسه نیازی به اعتبار دولتی ندارد.
فاضل عباسی تاکید کرده است: در نشستی با حضور ریاست هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان و معاون امور عمرانی استانداری قرار شد زمینی برای واگذاری به موسسه محکم نهایی شود که در صورت همکاری معاونت عمرانی، این موسسه آمادگی هر نوع اقدامی برای احداث پروژه های درمانی برای اطفال دارای بیماری مادرزادی را دارد.
در این گزارش همچنین دانشگاه علوم پزشکی از شروع عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع بیماران خاص یاسوج با تعهد تامین منابع مالی توسط نیکوکاران سلامت در زمین ملکی دانشگاه واقع در محدوده بیمارستان امام سجاد(ع) با 300 متر زیربنا خبر داده است.
دانشگاه علوم پزشکی نیز تاکید کرده تاییدیه های لازم برای احداث این مرکز از مبادی ذیربط در وزارت بهداشت اخذ شده و در سطح استان نیز بین دانشگاه های علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد نیز درباره موانع احداث مرکز پزشکی هسته ای واقع در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج گفت: تاکنون 2بار با حضور مدیرعامل بانک پارسیان و ریاست دانشگاه مراسم کلنگ زنی این پروژه انجام و همچنین2 بارجهت تعیین پیمانکار استعلام برگزار و پیمانکار مربوطه به بانک پارسیان معرفی شد.
غلامعباس سبز افزود: پروژه مرکز پزشکی هسته ای با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال با مشارکت بانک پارسیان شروع و فرایند ساخت آن 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی ادامه داد: این پروژه به علت عدم تخصیص نقدینگی و اتمام اعتبار تخصیص داده شده از سوی بانک پارسیان متوقف شده که تاکنون جلسات متعددی در خصوص پیگیری اعتبار مورد نیاز جهت ادامه عملیات اجرایی پروژه فوق در بیمارستان امام سجاد(ع) تشکیل و در حال پیگیری است.
پیش از این رسانه ها با انتشار گزارش هایی از نشست های شورای خیرین سلامت استان ، دولت را مورد انتقاد قرار دادند که با خیرین حوزه سلامت همکاری های لازم را ندارد.
در این گزارش ها که برگرفته از صحبت های مدیران موسسات خیریه بود، مشکل موسسه محکم واگذار نکردن زمین و مشکل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد و مرکز پزشکی هسته ای کمبود اعتبار عنوان شده بود که اظهارات مدیران این موسسه ها و گزارش های آنها به وزارتخانه نشان می دهد شرایط برای فعالیت آنها فراهم است.
کهگیلویه و بویراحمد 18 هزار معلول ،335 بیمار مبتلا به تالاسمی و بیش از یک هزار و 700 بیمار خاص دارد.
همچنین یک هزار 764 نفر بیمار با ناهنجاریهای مادرزادی در موسسه محکم پذیرش و نام نویسی شده اند که از این تعداد 384 نفر در شهرهای تهران، شیراز و اهواز بستری و درمان شده اند.
بیماران خاص در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود امکانات و بیمارستان تخصصی ، برای درمان به سایر استان ها مراجعه می کنند.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.