به گزارش ایرنا، صنعت نفت ایران با اعتصاب کمرشکن کارگران نفت،مقاومت در بمباران تاسیسات نفتی، حضور در خط مقدم جبهه ها در دوران دفاع مقدس،شرکت در دفاع از حرم در کشور سوریه، تلاش برای خودکفایی استخراج و صادرات نفت برای اعتلای ایران اسلامی گام های ارزنده و قابل تقدیری برداشته اند.
تقدیم 1055 شهید کارکنان صنعت نفت گویای این واقعیت است که این بزرگ مردان نه تنها در تولید بلکه در امنیت کشور هم سهیم بوده اند.
با هدف قدردانی از این تلاش ها آئین تجلیل از خانواده شهدا و رونمایی از یادمان 31 شهید صنعت نفت گچساران روز یکشنبه با حضور مدیر منابع انسانی مناطق نفتخیز جنوب کشور،رئیس امور حقوقی مناطق نفتخیز جنوب و فرمانده بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب در سالن آموزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این آئین گفت: این شرکت دارای هفت هزار نفر انسانی است و 31 شهید تقدیم به نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
هوشنگ صیدالی افزود: از این تعداد 17 نفر در جبهه های جنگ، 13 نفر در بمباران تاسیسات نفتی و یک نفر با ترور قربانی بدخواهی های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران شده اند.
وی بیان کرد:پایان سلطه بیگانگان بر مدیریت مخازن نفتی، خروج کارشناسان و مستشاران خارجی از ایران دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی در صنعت نفت است.
وی افزود: در دوران قبل از پیروزی انقلاب شرکت نفت در جهت منافع رژیم طاغوتی و بیگانگان اداره می‌شد و از فروش نفت درصد ناچیزی عاید مردم کشورمان می‌شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با وجود موانع سختی چون جنگ تحمیلی،شرایط بازسازی آسیب های جنگ و تحریم های اقتصادی امروز حتی یک نیروی انسانی خارجی در شرکت نفت این شهرستان حضور ندارد.
صیدالی گفت: شرکت نفت گچساران به عنوان دومین تولیدکننده نفت ایران روزانه 630 هزار بشکه نفت صادر می کند.
وی با اشاره به اینکه خدمات صنعت نفت و انقلاب متقابل است عنوان کرد: کارکنان صنعت نفت جنوب و گچساران نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.
صیدالی بیان کرد: از آنجا ‌که نفت به مثابه شریان حیاتی رژیم ستم شاهی به ویژه در تامین سوخت ارتش در ایام پیروزی انقلاب به شمار می‌رفت، نقش کارکنان صنعت نفت در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بسیار مهم بود.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بهره گیری از ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.
منطقه نفتخیز گچساران نخستین بار در فاصله سال‌های ۱۳۰۲ و ۱۳۰۳ هجری شمسی، توسط کنسرسیوم دارسی مورد مطالعه قرار گرفت.
استخراج نفت از میدان گچساران در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی از چاه شماره ۱۳ این شهرستان آغاز شد.
مدیر منابع انسانی مناطق نفتخیز جنوب در این آیین گفت:کارکنان صنعت نفت با وجود تمام تنگناها و مشکلات برای ادامه تولید حیاتی ترین بخش اقتصاد ایران تا پای جان تلاش می کنند.
ابراهیم منصورنژاد افزود: شهادت یکهزار و 55 نفر از کارکنان صنعت نفت برگی از افتخارات خانواده صنعت نفت است.
وی بیان کرد: تعداد زیادی از کارکنان شرکت های نفتی کشور در زیر بمباران در زمان جنگ ،جمع کثیری در جبهه ها و تعدادی نیز در کشور سوریه جان خود را تقدیم امنیت کرده اند که یاد و نام آنها هرگز فراموش نخواهد شد.
منصور نژاد با اشاره به اهمیت صنعت نفت به عنوان گرداننده اصلی چرخ اقتصاد کشور گفت: حتی لحظه ای هم نمی توان از تلاش در مناطق نفتخیز غافل بود.
وی بیان کرد: مشکلات فنی،کمبود کالا در زمان تحریم را می دانیم اما مسئولیت سنگینی برای خدمتگزاری به اقتصاد کشورمان داریم.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت خیز جنوب نیز گفت: ایران اسلامی با اقتدار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرد تا روسیاهی دشمنان بار دیگر اثبات شود.
سرهنگ عباس ممبینی با اشاره به تقدیم 272 هزار شهید برای امنیت ایران اسلامی بیان کرد: 220 هزار نفر در جبهه ها و 17 هزار شهید ترور جان خود را در راه اعتلای ایران اسلامی از دست داده اند.
وی بیان کرد: دشمن همه تلاش خود را بکار گرفته است تا نظام جمهوری اسلامی ایران را نابود کند اما به فضل خداوند،تدبیر رهبر انقلاب اسلامی و همت ملت ایران همه نقشه هایش بی اثر خواهد بود.
ممبینی ابراز داشت: دی ماه پارسال رسانه ها خارجی تبلیغات وسیع به راه انداخته بودند که امسال ایران تابستان داغ اعتراضات را خواهد داشت اما به گواه آمار که مصرف بنزین در تابستان امسال با رکورد 112 میلیون لیتری افزایش چشمگیری نسبت به تابستان پارسال داشت که نشان می دهد شهروندان ایرانی در امنیت کامل مشغول انجام برنامه های عادی زندگی خود در تابستان امسال بوده اند.
وی تبلیغات وسیع درباره اینکه انقلاب ایران هرگز چهلمین سال خود را نخواهد دید را اوج تلاش دشمن برای فروپاشی جمهوری اسلامی خواند و افزود: دهه فجر امسال مردم با نشاط تر از همیشه سالروز پیروزی خود را جشن گرفتد.
مدیر امور حقوقی مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد: از تپش نیفتادن قلب اقتصاد ایران اسلامی برای لحظه ای مدیون تلاش بی وقفه کارکنان صنعت و خون شهداست.
غلامرضا شیرانی به همت مسئولان و مردم امروز ایران اسلامی با وجود تمام شیطنت ها یکی از امن ترین کشورهای غرب آسیاست.
وی ترویج روحیه نشاط و امید آفرینی را رسالت امروز دولتمردان دانست و گفت: نگرانی ملت ایران خواسته دشمن است.
در پایان این آئین یادمان 31 شهید صنعت نفت گچساران رونمایی شد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.