به گزارش ایرنا، پیست اسکی کاکان در 18کیلومتری شمال شهر یاسوج و در دامنه های سترگ دنا با پوشش برفی متراکم این روزها صحنه نمایش زیبایی هایی از آفرینش و طبیعت سحرانگیز سرزمین برف و آفتاب (کهگیلویه وبویراحمد) است و امروز سومین جشنواره ملی برفی در آن پایان یافت.
پیست اسکی کاکان نزدیکترین پیست به استان های جنوبی کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس است و به همین دلیل شرایط خاصی را برای میزبانی و گذران لحظات خوش برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی و گردشگران در جای جای این کشور و حتی گردشگران خارجی داراست.
پیست کاکان به لحاظ اقلیمی، جغرافیایی و موقعیت بکر برای جذب سرمایه گذاری، رونق گردشگری ورزشی ،توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال یکی از مهمترین پتانسیل های یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد محسوب می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گردشگری محور اول توسعه استان تعیین شده، گفت: کهگیلویه و بویراحمد به علت جاذبه های بسیار قطب گردشگری محسوب می شود و باید از این ظرفیت در همه فصول سال استفاده شود.
مجمود باقری بیان کرد: از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره ملی برفی در پیست اسکی کاکان ایجاد شور و نشاط بین مردم و معرفی توانمندی های حوزه های مختلف کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران و سرمایه گذاران است.
وی افزود: ۲۰ هزار نفر گردشگر در جشنواره ملی برفی از استان های یزد، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و تهران شرکت کردند.
باقری بیان کرد: اسکی، اسنو برد، مجسمه سازی در 2 بخش حرفه ای و غیرحرفه ای، عکاسی و بازی های بومی و محلی، نقاشی برای کودکان، طرح سوال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و توزیع غذاهای بومی و محلی در این جشنواره اجرا شد.
وی عنوان کرد: تعدادی از این گردشگران در مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان از 40نفر از شرکت کنندگان تجلیل شد.
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به ظرفیت های متعدد، شرایط جغرافیایی و تنوع آب و هوایی کهگیلویه و بویراحمد ، سومین جشنواره برفی دنا فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری این استان است.
وی با اشاره به مزیت برگزاری چنین جشنواره هایی، افزود: طی چند روز اخیر چندین سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در پیست اسکی کاکان اعلام آمادگی کرده اند.
پیست اسکی کاکان در دامنه‌های رشته کوه زاگرس و قله دنا در ارتفاع 2 هزار و 600 متری در 18 کیلومتری شهر یاسوج نزدیک به دهستان کاکان واقع شده است.
طول مفید پیست کاکان 600 متر و عرض آن 150 متر است.
این پیست یکی از زیباترین پیست های اسکی کشور است که در سال 1373 با نصب یک دستگاه بالابر افتتاح شد و سپس تا سال 84 امکانات آن با سه تله اسکی شامل یک دستگاه بالابر برای افراد مبتدی و 2 دستگاه بالابر اسکی بازان حرفه ای افزایش یافت.
رونق غذاهای محلی مانند آش کارده، آش دوغ، آش ماست در هوای سرد بخش دیگری از جاذبه هاست.
بر اساس گزارش راهداری استان و به استناد آمار استخراجی از دستگاه های تردد شمار در روزهای تعطیل بیش از 12 هزار خودرو و در روزهای غیر تعطیل تا 3 هزار خودرو در مسیر پیست عبور و مرور می کند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.