به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجرگردون روز پنجشنبه در همایش «همدلی در سایه سار عزت در چله انقلاب اسلامی» به همت سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بدون شک امکان تحقق این هدف از طریق منابع محدود دولتی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای اساسی در این زمینه ورود بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران در سایر بخش های اقتصادی است که البته باید شرایط و بستر لازم را برای این مهم فراهم کرد.
وی برخی سخت گیری های بی مورد و بروکراسی های اداری و بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شرایط سخت سرمایه گذاران را یادآور شد و گفت: هم اینک شخصی با بدهی بیش از پنج هزار میلیارد تومانی و بدون کمترین مشکل و تهدیدی آزاد است.
تاجگردون ابراز داشت: حتی برخی بانک ها همچون موسسه آرمان رقمی افزون بر450 میلیارد تومان سرمایه مردم این استان را بلوکه کرده و در سایر استان ها هزینه می کند.
وی ابراز داشت: این درحالی است که جرات سرمایه گذاری از بسیاری از سرمایه گذاران بومی و یا غیربومی در این استان گرفته شده است.
تاجگردون به وضعیت بودجه عمومی کشور و بخش قابل توجهی از آن در حوزه اعتبارات هزینه ای و حقوق و مزایای کارکنان، گفت: بیکاری امروز همچنان از دغدغه های جدی دولت، مجلس و سایر ارکان نظام است.
وی گفت: با احتساب میزان کل بودجه اختصاصی دولت به مبحث اشتغال و تولید یک میلیون شغل در کشور تنها می توان ادعا کرد که توانسته ایم رقم بیکاران موجود را ثابت نگه داریم.
وی ابراز داشت: هم اینک شمار بیکاران کشور البته با اعلام منابع رسمی افزون بر سه میلیون نفر است که با احتساب منابع غیررسمی این رقم به بیش از چهار تا پنج میلیون نفر نیز می رسد.
نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه دولت سالانه حدود 700 هزار شغل ایجاد کند یعنی 300 هزار نفر نیز بر شمار بیکاران کشور اضافه خواهد شد.
وی بر ضرورت وحدت، انسجام و پرهیز از تفرقه ، دوگانگی و منفعت طلبی های گروهی ، قبیله ای و بخشی در استان نیز تاکید کرد و گفت: با اطمنیان به مردم استان می گویم که امروز مجمع نمایندگان در حوزه های انتخابیه کهگیلویه وبویراحمد در بالاترین سطح همدلی ، صمیمیت و هدف مشترک تنها دغدغه توسعه استان را دارند.
وی به میزان اعتبارات ابلاغی سال 97 کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: امروز چنانچه این استان از لحاظ جذب اعتبارات جلوتر از 16 استان کشور قرار گرفته در سایه همدلی نمایندگان و مجموعه مدیریت اجرایی استان بوده است.
وی برخی سختگیری ها و روش های نامعقول و دوبهم زنی ها ، اختلاف افکنی ها و اخلال در فضای کسب و کار در استان کهگیلویه وبویراحمد را یادآور شد و گفت: حتی کسی جرات نمی کند سوار بر خودروی یک سرمایه گذار شود و مورد شدیدترین اتهام ها و هجمه ها قرار می گیرد.
نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت چنین همایش هایی در راستای ایجاد همدلی و هم افزایی بیشتر میان همه دست اندرکاران و مسئولان و مقامات اجرایی ، قضایی، امنیتی و اطلاعاتی در استان تاکید کرد.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مسیر رسیدن به توسعه همه جانبه در زدودن و پرهیز از دودستگی ها و نگاه های بخشی و طایفه گرایی ها می گذرد.
عدل هاشمی پور تصریح کرد: برای موفقیت و توسعه همه جانبه این استان باید بتوان همدیگر را تحمل کرد و خودزنی‌ها را کنار گذاشت.
وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین همایش هایی به نتایج مثبت و خروجی های امیدوارکننده برای مردم و رفع مشکلات معیشتی مردم منتهی شود.
وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان با هدف توسعه با وجود اختلاف سلیقه در کنار همدیگر هستند، بر تعمیم و برگزاری چنین همایش هایی در سایر شهرستان ها و حتی بخش های مختلف استان نیز تاکید کرد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.