فرمان فرامین روز شنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره سردتر بودن هوا نسبت به گزارش هواشناسی اظهار داشت: دمای هوا با توجه به عوامل محیطی معمولا سه تا چهار درجه کمتر از دمایی است که از سوی هواشناسی اعلام می شود.
بر اساس تعریف سازمان جهانی هواشناسی دمای واقعی به دماسنج استاندارد کالیبره شده ای اطلاق می شود که در ارتفاع یک و نیم و یا 2 متری داخل جعبه اسکرین قرار می گیرد.
این دماسنج در داخل جعبه سفید رنگ قرار دارد و به گونه ای طراحی شده که هوا در داخل آن جریان دارد، اما تابش مستقیم آفتاب وجود ندارد.
این در حالی است که هنگام افزایش رطوبت ،تبخیر از سطح پوست بدن فرد کاهش می یابد و این موجب می شود فرد هوا را متفاوت احساس کند.
وی گفت: در مواقع وزش باد نیز بدن فرد گرمای بیشتری را از دست می دهد و هوا را سردتر احساس می کند.
فرامین بیان کرد: شرایط اقلیمی که فرد در منطقه زندگی می کند نیز در دمای احساسی تاثیر گذار است و به عنوان مثال اگر مردم جنوب کشور به شمال غرب سفری داشته باشند، دما را سردتر احساس می کنند و اگر کسی از شمال غرب به جنوب کشور برود طاقت گرما را نخواهد داشت.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای هوای شهر سی سخت سردترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد بامداد امروز شنبه به چهار سانتیگراد زیر صفر رسید.
فرامین افزود: دمای هوای شهر یاسوج در صبح امروز 2.6 درجه زیر صفر گزارش شد.
فرامین تصریح کرد: میزان حداقل دمای هوای بامداد امروز در ایستگاه های هواشناسی دوگنبدان 4،امامزاده جعفر 2.2 و دهدشت 2 درجه سانتیگراد ثبت شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دمای خاک امروز در گچساران گرمترین نقطه کهگیلویه و بویراحمدبه 2درجه زیر صفر رسید از کشاورزان خواست تا با استفاده از نظرات کارشناسی نسبت به نگهداری از محصولات و باغستان های خود اقدام کنند.
وی بیان کرد: حداکثر دمای هوای 24 ساعت گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان به میزان 14 درجه سانتیگراد گزارش شده است.
فرامین گفت: با توجه به تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روند سرمای هوا تا 24 ساعت آینده ادامه دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.