به گزارش ایرنا، جلسه کارگروه اشتغال روز پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کهگیلویه و چرام و بانکهای عامل، صندوق کارآفرینی امید، توسعه و تعاون، بانک کشاورزی و پست بانک در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات در دیگر شهرستانهای استان بدون هییچ گونه مشکلی انجام می شود گفت: شهرستانهای کهگیلویه و چرام کمترین سهم پرداختی از این تسهیلات را دارند.
حشمت الله صمیمی دوست یکی از دلیل اصلی عدم پرداخت تسهیلات را عدم مشارکت مسئولان با بانکها دانست و گفت: مدیران شهرستان از روند پرداخت تسهیلات اطلاع چندانی ندارند.
صمیمی با اشاره به اینکه بانکها در پرداخت تسهیلات نهایت همکاری را دارند گفت: با رایزنی های انجام شده پرداخت تسهیلات از سوی بانکها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
معاون اشتغال و کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد تعداد طرح های اشتغال شهرستان کهگیلویه را 383 طرح با مبلغ 172 میلیاردو 300 میلیون ریال اعلام کرد.
آیت الله ارمغانی تصریح کرد: تاکنون از این تعداد 116 طرح با مبلغ 76 میلیارد ریال جذب شده است.
وی افزود: 230 طرح با مبلغ بیش از 23 میلیارد ریال نیز در بانکها مصوب شده که نیازمند سیر مراحل قانونی برای پرداخت هستند.
ارمغانی تصریح کرد: 47 درصد تسهیلات اشتغالزایی شهرستان کهگیلویه جذب شده است.
فرماندار کهگیلویه نیز در این جلسه یکی از مشکلات جوانان را بیکاری دانست وگفت: بیکاری جوانان پیامدهای ناگواری در اجتماع دارد.
جعفر نیکبخت پرداخت تسهیلات را نیازمند همکاری بانکها و نهادهای ذی ربط دانست و گفت: باید جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن تعامل خود با بانکها عامل برای پرداخت تسهیلات را افزایش دهند.
وی گفت: در صورت پرداخت تسهیلات طرح کارا برای 903 متقاضی اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.
نیکبخت تعداد طرح های معرفی شده به بانک توسعه و تعاون را 43 ، بانک کشاورزی را 135 ، پست بانک را 153و صندوق کارآفرینی امید را 52 طرح ذکر کرد و گفت: به ترتیب هفت، 10، 55 و44 طرح از سوی بانکها پرداخت که رقم بسیار پایینی است.
شهرستان کهگیلویه با 131 هزار نفر جمعیت 446 روستا دارد.
فرماندار چرام عمده طرح های تسهیلات کارا را در بخش کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: این شهرستان کمترین جذب تسهیلات را داشته است.
هادی فتاحی اصل تعداد طرح های این شهرستان را 135 طرح با مبلغ 82 میلیاردو 500 میلیون ریال اعلام کرد.
وی بیان کرد: از این تعداد 35 طرح به مبلغ 28 میلیارد ریال پرداخت شد.
فتاحی اصل بر تسریع در روند اجرایی تسهیلات از سوی بانکهای عامل تاکید کرد.
شهرستان چرام بیش از 23 هزار نفر جمعیت دارد.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.