اورنگ ایلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افتتاح بیمارستان جدید یاسوج پس از 11 سال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمونه ای از هدیه های دولت تدبیر و امید به مردم است.
وی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع و زیر بنای 24 هزار و 800 متر مربع در هشت طبقه و 32 بخش تخصصی و فوق تخصصی احداث شده و هم اینک با تجهیزات کامل آماده خدمت رسانی به مردم کهگیلویه و بویراحمد است.
ایلامی بیان کرد: این بیمارستان به 2 دستگاه استندبای قطع برق (آماده به کار) تجهیز شده و سایر تجهیزات درمانی و تاسیساتی این بیمارستان مطابق پیشرفته ترین دستگاه ها در دنیا خریداری شده که در مجموع بیمارستان یاسوج یکی از مجهز ترین بیمارستان های جنوب کشور خواهد بود.
وی عنوان کرد: بیمارستان جدید باسوج دارای هشت اتاق عمل، یک اتاق عمل اورژانس، هشت اتاق LDR (زایمان)، یک سالن آمفی تئاتر و 16 کلاس درس است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وجود سوییت های اختصاصی زایمان طبیعی (اتاق های LDR ) موجب کاهش میزان مرگ و میر مادر و نوزاد، کاهش عوارض بعد از زایمان و ارتقا سطح روحی مادر در حین زایمان از لحاظ حضور خانواده در کنار وی خواهد شد.
وی قلب تپنده هر مرکز درمانی را اورژانس آن مرکز عنوان کرد و ادامه داد: اورژانس بزرگ دهدشت در مساحتی به ابعاد 2 هزار و 200 متر مربع بنا نهاده شده و دارای 70 تخت درمانی است.
وی بیان کرد: هر کدام از تخت های این مرکز دارای مانیتورهای قلبی و ریوی بوده و وجود اتاق عمل نیز موجب رشد شاخص های خدمات درمانی به موقع به مراجعه کنندگان می شود.
ایلامی یادآور شد: بهسازی ساختمان اورژانس سابق کهگیلویه از دیگر فعالیت های انجام شده در راستای تحقق سلامت در این شهرستان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، افتتاح بیمارستان 32 تخت خوابی باشت را از دیگر اقدامات مهم در جهت ارتقا تعداد تخت های بیمارستانی و ارتقا شاخص های سلامت در استان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه بیمارستان جدید باشت، دارای تجهیزات کامل و امکاناتی همچون اتاق عمل، زایشگاه و اتاق LDR است، تاکید کرد: این بیمارستان در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 200 میلیارد ریال ساحته شده است.
ایلامی ابراز داشت: وجود سه متخصص تمام وقت اطفال، داخلی و طب اورژانس در بیمارستان جدید باشت از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان در جهت ارتقا و بهبود شاخص های سلامت خواهد بود.
وی جذب نیروهای پیمانی و شرکتی را امری اساسی در جهت ارائه خدمات درمانی به مراجعه کنندگان دانست و ادامه داد: نتایج جذب نیروهای شرکتی تا نیمه دوم دی ماه سال جاری اعلام می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افتتاح مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه خاتون گچساران، افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم و تاثیرگذار در عرصه سلامت در استان افتتاح مرکز ناباروری (IVF) در بیمارستان بی بی حکیمه خاتون گچساران است.
وی افزود: این مرکز با زیر بنای 30 متر مربع بنا نهاده و دارای بخش هایی شامل اتاق عمل، آزمایشگاه، جنین شناسی، اتاق انتقال جنین، آندرولوژی( دانش و مهارت عملی مربوط به فعالیت‌های تولیدمثل مردان و اختلالات آن) اتاق) IUIدرمان ناباروری)، اتاق PGD (آزمایش و تشخیص سالم بودن ژن جنین) است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.