به گزارش ایرنا، غلام ‌محمد زارعی در جمع مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد،با بیان اینکه در گذشته در حوزه بهره‌ وری آب زیرساخت ‌ها و پیش ‌بینی ‌های لازم نشده افزود: با اینکه در سال های اخیر تلاش ‌های زیادی شده اما با محدودیت‌ های فراوانی در حوزه آب روبه رو هستیم.
زارعی ادامه داد: اجرای یک هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی شهرستان بویراحمد از برنامه‌های قابل تحسین و امیدبخش است که مورد حمایت قرار می گیرد زیرا به کشاورزی، کشاورز و محیط‌ زیست کمک شایانی می‌کند.
وی اظهار کرد: تأمین و امنیت غذایی اولویت اول همه مسئولان است که اگر به آن توجه نشود، یک جامعه وابسته و لب پرتگاه خواهیم داشت که به هیچ هدفی نخواهد رسید.
زارعی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد روی مواهبی خدادادی قرار گرفته و اگر می‌خواهیم در تولید و امنیت غذایی مملکت و استان خودمان نقش‌آفرینی کنیم باید برنامه داشته باشیم و طرح ارائه کنیم.
وی گفت: من همین‌جا به شما قول می‌دهم که از هر برنامه بخش کشاورزی که قطعا بر اساس یک معیار علمی و منطقی تعیین شده است، حمایت می‌کنم و از هر ظرفیتی برای کمک به آن بهره می‌گیرم.
زارعی افزودکه انتظار نمایندگان از مدیران کل به خصوص جهاد کشاورزی این است که در توزیع اعتبارات و فرصت‌ها به هیچ وجه فشارهای سیاسی را لحاظ نکنند چرا که هرگونه تضییع حقوقی در رسانه‌ها و افکار عمومی به چالش کشیده می‌شود هر چند تاکنون نگاه‌ها عادلانه بوده است.
زارعی تأکید کرد: به کمک متولی کشاورزی این استان تلاش می کنیم تا از حمایت‌های اعتباری ملی برای طرح‌ها و پروژه‌های حوزه آب و خاک و احداث باغات در اراضی شیبدار استفاده بیشتری شود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تغییر اولویت‌ها در حوزه روستا اشاره کرد و گفت: اعتقاد من این است که اولویت توسعه عمرانی در روستاها باید جای خود را به توسعه زیربناهای اقتصادی بدهد و من این را همه جا فریاد زدم که اگر به معیشت و اقتصاد مردم روستا نپردازیم در شهرها به مشکل می‌خوریم و سیاست‌های توسعه‌ای ما شکست خواهد خورد.
وی گفت: اگر توسعه اقتصادی روستاها در اولویت قرار گیرد، رسالت سنگینی است که عمده آن بر دوش جهاد کشاورزی است.
زارعی یادآوری کرد: سن کشاورزان بالا رفته و اگر تدبیری اندیشیده نشود مزارع تعطیل می شود و فاتحه تولید و امنیت غذایی خوانده می‌شود.
نماینده مردم بویراحمد و دنا اضافه کرد: مهندس کشاورزی نباید پشت میز بنشیند بلکه باید به مزارع برود و برای اینکه کشاورزی به ویژه در بین جوانان به فرهنگ عمومی و یک فضیلت و ارزش تبدیل شود، تلاش کنند.
وی ادامه داد: در این زمینه البته برنامه‌های خوبی در دست اجرا است و کارشناسانی که به تازگی در بخش کشاورزی استخدام شدند، به روستاها و مراکز جهاد در بخش‌ها رفتند و این حرکت خوبی بوده است.
زارعی همچنین از استخدام‌های جدید هم در وزارت جهاد کشاورزی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هم خبر داد.
استان کهگیلویه وبویراحمد با بیش از 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد. بیش از 40 درصد جمعیت استان در شهرستان بویراحمد زندگی می کنند.
/1662/9929
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.