به گزارش ایرنا معتمد آریا روز شنبه در نشست با هنرمندان حوزه هنری در یاسوج افزود: خاصیت بومی بودن فرهنگ در این منطقه امتیاز بزرگی است، زیرا هیچ‌کس به اندازه ساکنان آن، رسوم و آیین‌های این منطقه را نمی‌داند پس می‌توان تولیدات منحصر به فردی داشت.
وی عنوان کرد: کار تئاتر ساده نیست و هنرمندان این استان و علاقه‌مندان به هنر برای گرفتن حق خود باید تلاش کنند.
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون خطاب به هنرمندان استان افزود: از نقطه محکمی می‌بایست شروع کرد زیرا قدرت جمعی به خصوص در تئاتر بسیار زیاد است و نمی‌توان منتظر کمک دیگران ماند.
معتمد آریا در پاسخ به یکی از هنرمندان استان که نسبت به وضعیت موجود حوزه هنر معترض بود، گفت: کسانی که نسبت به مشکلات اعتراض می‌کنند در موفقیت‌های جامعه سهیم خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه اعتراض به شرایط برای دگرگونی است بیان کرد: تا وقتی اعتراض نشو شرایط بهتر برای کارهای بزرگ به وجود نخواهد آمد.
معتمد آریا به بازدید خود از خوابگاه دختران عشایر در یاسوج اشاره کرد و گفت: سرپرست این خوابگاه آرزو می‌کرد دانش آموزان این دبیرستان از طریق علاقه‌مندی به هنر به هدف خود برسند و این نشان دهنده غریزی بودن هنر در این استان است.
وی افزود: به نسبت جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تعداد زیادی هنرمند فرهیخته دارد و این یک امتیاز محسوب می‌شود.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: اگر امروز یاسوج سینما و سالن تئاتر خوبی ندارد مقصر ما هستم که نتوانسته‌ایم نگرش نیاز شهر به مکان‌ها را در ذهن مسئولان ایجاد کنیم.
شریف اسلامی با اشاره به اینکه زیر بنای توسعه فرهنگ است افزود: ساخت جاده و پل به اندازه سینما و فرهنگ سرا تأثیر گذار نیست.
وی اظهار داشت: مشکل تنها سالن پلاتو و سینما نیست و با قطع شدن ارتباط با جامعه تأثیرگذاری روی توسعه فرهنگی و اجتماعی کم می‌شود.
اسلامی با بیان اینکه نبود ارتباط با جامعه هویت‌های قومی، قبیله و عشیره‌ای را از بین می‌برد، عنوان کرد: اکثر افراد با فرزندان خود فارسی صحبت می‌کنند و این هویت را از بین می‌رود.
این مسئول ابراز داشت: امروزه جوانان نیاز به سینما دارند و باید فکری به حال پر کردن اوقات فراغت آنان کرد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: دیدار هفته گذشته با رئیس دانشگاه یاسوج برای تأسیس دانشکده هنر در استان انجام شد.
اسلامی گریزی به نبود فضای فیزیکی مناسب مخصوص نشست‌ها در حوزه هنری استان زد و گفت: در تئاتر باید به دنبال تولید کارهای با کیفیت و عامه پسند بود زیرا مردم نیاز به شادی دارند.
وی افزود: با حمایت از تئاتر کودک تلاش می‌شود که در این حوزه آثار خوبی تولید شود.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در پایان عنوان کرد: دانش به تنهایی مهم نیست و در کنار آن برای تغییر وضعیت نامطلوب بینش لازم است.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست گفت: کهگیلویه و بویراحمد پر از استعدادهای هنری است و سابقه دهه 40 را به دلیل اینکه از صنعت نفت و گاز نیز برخوردار بود برای اجرای تئاترهای حرفه‌ای دارد.
محمد علی پیرسبزی ابراز داشت: در سال 1352 اجراهای تئاتر حرفه‌ای خوبی در این استان برگزار شد و در این چند دهه نیز هنرمندان توانسته‌اند با ارسال آثار خود به جشنواره فجر چراغ تئاتر را روشن نگه دارند.
وی گفت: به واسطه حضور نداشتن در کلان شهرها همیشه باید منتظر این اتفاق بود که مسئول دلسوزی هنرمندان استان را به مرکز کشور بکشاند تا از امکانات و ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.
فاطمه معتمدآریا متولد ۱۳۴۰ در تهران یکی از بازیگران سینمای ایران است.

9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.