محمد راستا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 100 میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به ساماندهی و بهسازی ورودی شهر لیکک به طول 10کیلومتر است.
وی تصریح کرد: پنج کیلومتر از مسیر ورودی لیکک سال 95 به بهره برداری رسید که پنج کیلومتر باقی مانده نیز آماده آسفالت و در دهه فجر امسال به بهره برداری کامل می رسد.
راستا ادامه داد که بهسازی و آسفالت معابر درون شهری لیکک مرکز شهرستان بهمئی که از 2 سال گذشته آغاز شده نیز حدود 50درصد آن به اتمام رسیده است.
وی میزان اعتبار اختصاص یافته برای بهسازی و اسفالت معابر شهری در لیکک را افزون بر 40 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی همچنین گفت که افزون بر 80 میلیارد ریال طرح بهسازی و آسفالت راه روستایی در شهرستان بهمئی در حال اجراست.
معاون توسعه و ساخت راههای کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: 40 کیلومتر راه روستایی در 22 روستا این شهرستان در حال ساخت است که آسفالت 13 روستای آن به اتمام رسیده و مابقی نیز زیرسازی و آماده آسفالت است.
شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود 40 هزار نفر در فاصله 300 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
راستا یادآور شد که ظرف پنج سال گذشته همچنین بیش از 460 کیلومتر راه روستایی در سطح استان احداث، بهسازی و آسفالت شده است.
راستا ادامه داد که میزان اعتبار هزینه شده برای این میزان آسفالت راه روستایی در استان ظرف سه سال گذشته افزون بر 2هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: جاده روستایی لال و شهرون و برآفتاب جلاله منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد و برخی روستاهای دورافتاده در شهرستان های بهمئی، چرام و بخش دیشموک و چاروسا در شهرستان کهگیلویه از جمله آنهاست.
معاون ساخت و توسعه راههای کهگیلویه وبویراحمد گفت که هم اینک نیز افزون بر 500 کیلومتر جاده روستایی در سطح استان برای در دست بهسازی و آسفالت است .
وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد همچنان به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری هنوز فاصله زیادی دارد، افزود که بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر 720 هزار نفری استان کهیگلویه وبویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در روستاها ساکن هستند.
این استان دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که حدود 700 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.