محمد راستا روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان اعتبار هزینه شده در این راستا افزون بر 2 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: 50 کیلومتر راه روستایی جدید در یان مدت و در دورترین و سختگذرترین مناطق روستایی این استان احداث شده است.
وی با بیان اینکه همچنین حدود 480 کیلومتر راه روستایی در این استان در حال ساخت ،بهسازی و آسفالت است،گفت: هر سال حدود 100 کیلومتر آن به اتمام می رسد.
معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه وبویراحمد گفت: جاده روستایی روستاهای منطقه سیلاب وکلوار تا امام زاده شاه قاسم به طول 50 کیلومتر یکی از مهمترین راه های روستایی در حال اجراست.
وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد همچنان به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری هنوز فاصله زیادی دارد، افزود که بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.
راستا ادامه داد: همچنین در این مدت افزون بر 350 کیلومتر روکش آسفالت در حوزه راه های اصلی، فرعی و روستایی این استان انجام شده است.
به گفته راستا شاخص آسفالت راه روستایی در کهگیلویه وبویراحمد از حدود 35 درصد در سال 92 به بالای 48 درصد ارتقا یافته است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر 713هزار نفری استان کهیگلویه وبویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در روستاها ساکن هستند.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.