به گزارش ایرنا، سال هاست کیفیت پایین نان در کهکیلویه و بویراحمد که نزدیک به 100درصد مردمانش هنگام غذا خوردن در چهارگوشه سفره از آن می گذارند ادامه دارد ، این وضع همه را آزار می دهد و البته بارها هم صدای مسئولان را بلند کرده است.
هر ماه ،فصل و هر سال ،نشست در پی نشست موضوع نان بی کیفیت را در این دیار بررسی می کند ،مصوبه اعلام می کند و پیگیری هم شاید باشد اما نه تنها بر کیفیت نان تولیدی تاثیر نداشته بلکه به عقیده مردم هم وزن و هم کیفیت نان پایین تر آمده است.
این هفته هم بر حسب عادت مسوولان ذیربط گرد هم آمدند تا از نان بگویند و بشنوند ، استاندار بیشتر از همه شنونده بود ،به نظر می رسد استاندار نیاز به تصمیمی انقلابی در حوزه نان «قوت غالب» مردمان این دیار دارد.
داریوش دیودیده عصر امروز پنجشنبه در نشست کارگروه آرد و نان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: قیمت نان بربری به لحاظ وزنی از 160 گرم به 180 گرم افزایش یافته و قیمت آن از 120 به 180 تومان افزایش می‌یابد.
وی افزود: وزن نان سنگک از550 گرم به 600 گرم افزایش و قیمت آن از 550 به 700 تومان افزایش می‌یابد و وزن نان تافتون باید از 210 گرم به220 گرم رسیده و نرخ آن از 180 به 220 تومان افزایش یابد.
سه روز پیش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس تصمیم گیری استانی برای یک دوره سه ماهه قیمت نان به صورت آزمایشی افزایش می یابد.
براساس اطلاعات موجود، از سال 93 تاکنون ، قیمت آرد در استان افزایش نیافته است.
دیو دیده تاکید کرد که افزایش قیمت پس از آنالیز قیمت و بررسی کارشناسان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه آرد و نان استان تصویب شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست تصریح کرد در صورت افزایش نرخ نان، کیفیت و کمیت آن هم باید افزایش یابد.
علی محمد احمدی گفت: باید بر افزایش کیفیت نان همواره نظارت جدی صورت گیرد و با افزایش قیمت نان ، بحث کیفیت و کمیت آن بعد از مدتی فراموش نشود.
وی افزود: دستگاه‌های متولی باید تضمین دهند که با افزایش قیمت ، انواع نان در استان به لحاظ کمیت و کیفیت تغییر کند و مدیریت این زنجیره را یک دستگاه برعهده بگیرد تا در هر شرایطی خودش جوابگو باشد.
کیفیت پایین نان در بیشتر مناطق کهگیلویه و بویراحمد همواره مورد اعتراض شهروندان بوده و تاکنون کیفیت نان در استان به اندازه استانداردهای کشوری آن نرسیده است.
پس از مصوبه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برای افزایش قیمت نان،نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در نامه ای از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست با توجه اعتراض و اظهار نگرانی های مکرر مردم مصوبه را ملغی کند.
عدل هاشمی پور تصریح کرد که از یک سو مردم از پایین بودن کیفیت نان، ضعف نظارت بر فعالیت نانوایی ها و به روز نبودن دستگاههای پخت اعتراض دارند و از طرفی نانوایی ها هم از پایین بودن کیفیت آرد و افزایش افزودنی ها گلایه دارند.
وی افزود: نان در سفره مردم استان جایگاه خاصی دارد و بهبود کیفیت آن به شدت مورد انتظار بوده به گونه ای که انجام این مهم حتی از نظر نانوایی ها و متصدیان آن از افزایش قیمتش مهم تر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به مردم استان قول داده با کم فروشان برخورد جدی شده و روزانه وزن چانه های خمیر بررسی شود.
او بر افزایش کیفیت نان تولیدی تاکید دارد .460 واحد نانوایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد.
این مسئول ،افزایش نظارت و بازرسی ها از نانوایی های استان را راهکاری مناسب برای تولید نان با کیفیت و استفاده مردم از نان خوب دانست.
تمامی مسئولان دریافت نان باکیفیت و دارای کمترین ضایعات را حق مردم کهگیلویه و بویراحمد که مهمترین غذای سفره آنان است می دانند و بر انجام اقدامات لازم در این زمینه تاکید می کند اما سالهاست گره کور نان بی کیفیت در جای جای این استان محروم بازنشدنی است و ضرر ناشی از آن هم از جیب و هم از جان ساکنان این دیار می کاهد.شاید از غیب رسد.......
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.