چندکارکَردی­ بودن کشاورزی به این معناست که کشاورزی دارای کارکَردهای مختلفی است که در بخش تولیدی می توان به تولید غذا و الیاف و در کارکَردهای غیرتولیدی به عرصۀ­ ایجاد اشتغال و کسب درآمد، تقویت سرمایۀ­ اجتماعی، حفاظت از تنوع زیستی و ژنتیکی، تقویت صنایع روستایی، مظهر مناظر و چشم اندازهای زیبا اشاره کرد.
هدف کشاورزی چندکارکردی، بهره مندی روستاییان و کشاورزان از کلیۀ­ مواهب بخش کشاورزی است.
به گزارش ایرنا مهدی نوری پور روز چهارشنبه در نشست بررسی تاثیر نوسانات ارزی و تورم بر فعالیت های اقتصادی استان در یاسوج اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های استان در زمینه منابع طبیعی، گردشگری و گیاهان دارویی در کنار فعالیت های کشاورزی می توان با جذب گردشگر شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی استان فراهم کرد.
وی بیان کرد: نوسانات اقتصادی اقشار روستایی را بیشتر دچار آسیب کرده و کسب و کارهای خرد و متوسط را با مشکل اساسی روبرو می کند.
نوری پور افزود: برای رونق اقتصادی و افزایش فعالیت بخش خصوصی در روستاها 80 روستا در کشور به صورت پایلوت از معافیت های مالیاتی ویژه برخوردار می شوند.
وی با اشاره به اینکه معافیت های مالیاتی در طول پنج سال آینده به 400 روستا خواهد رسید، بیان کرد: توسعه روستایی منفک از توسعه شهری نیست و اولویت اصلی استان، ارتقاء بخش کشاورزی است.
نوری پور عنوان کرد: در بخش کشاورزی چند کارکردی فقط تولید غذا مطرح نیست و در کنار این فعالیت می توان صنعت توریسم را توسعه داد.
وی افزود: گسترش منابعی که برای استان مزیت دارد راهکار مناسبی برای برون رفت از مشکلات موجود اقتصادی و تورم است.
مدیر گروه بخش اقتصاد دانشگاه یاسوج نیز گفت: برای توسعه اقتصادی استان باید با شفافیت در کارها بهره وری را افزایش داد و به این سو حرکت کرد.
فیض الله جوزاریان عنوان کرد: ادامه فعالیت هر کشوری نیازمند ارز کشورهای دیگر است و پول را نمی توان به صورت معاملات پایاپای معامله کرد.
وی با بیان اینکه هر کشوری باید بخشی از پول خود را به صورت طلا، ارز و یا آثار باستانی ذخیره کند افزود: مهمترین عامل موثر برای ارزشمندی پول یک کشور میزان تولیدات اقتصادی آن در بخش های مختلف است.
جوزاریان بیان کرد: علاوه بر تولیدات اقتصادی، مقبولیت پول بین کشورهای دیگر و میزان پذیرش آن توسط مردم نیز از عوامل موثر در ارزشمندی پول یک کشور است.

9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.