به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی شامگاه چهارشنبه در همایش مدیران کل روستایی استانداری های سراسر کشور در بندرعباس افزود: تاکید اصلی مدیران امور روستایی استانداری ها باید سرعت عمل، دقت در کار و محل اجرای طرح ها در روستاها و منطقه های عشایر نشین باشد.
وی بیان داشت: شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان نیز باید در اولویت پرداخت تسهیلات روستایی قرار گیردن چون برای کشور تولید ثروت می کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری اظهار کرد: مساله بعدی که باید مدیران کل روستایی استانداری ها به آن توجه کنند، ارتباط موثر داشتن با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که بعضی از استان ها در زمینه ضعیف عمل می کنند.
رضوی با اشاره به این که باید منت و خدمت روستائیان را کشید، یاد آور شد: فرآوری داروهای گیاهی، صنایع دستی و تعمیر ماشین آلات کشاورزی از دیگر اولویت ها برای اشتغال پایدار در روستاها باشند.
وی گفت: باید توجه ویژه به صنایع دستی و مشاغل خانگی صورت گیرد چرا که 15 هزار میلیارد تومان لباس قاچاق از مبادی ورودی وارد کشور می شود.

**مدیران کل روستایی استانداری ها اصلی ترین جایگاه را در کشور دارند
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس ‌جمهوری هم چنین با اشاره به ارتقای جایگاه دفاتر امور روستایی در استان ها طی سه سال گذشته اظهار کرد: مدیران کل روستایی هم اکنون اصلی ترین جایگاه را در کشور دارند و این جایگاه در آئین نامه دولت ثبت شده است.
رضوی گفت: دفترهای امور روستایی استانداری ها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه 3 عضو ثابت در کارگروه های اشتغال پایدار روستایی هستند و دریافت تسهیلات اشتغال برای طرح های روستایی نیاز به امضای مدیران کل روستایی استانداری ها دارد.
وی بیان داشت: این ششمین کارگروه اشتغال پایدار روستایی کشور به میزبانی استان هرمزگان است که با حضور استاندار و معاونان وی برگزار می شود و نشان از توجه ویژه به دفاتر روستایی است.

**12 هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال پایدار در روستاها اختصاص یافت
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری در ادامه گفت: 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال پایدار در روستاها اختصاص یافت و از محل این تسهیلات هر سال 384 هزار شغل جدید ایجاد می شود.
رضوی تصریح کرد: قصد پول پخش کردن در استان ها را نداریم بلکه هدف ایجاد اشتغال جدید، درآمد افزایی و اطمینان خاطر برای مقام های عالی رتبه کشور است.
وی یاد آور شد: هدف ما ایجاد شغل جدید برای افراد بیکار است و افرادی که اکنون شاغل هستند اما درآمدشان کم است در اولویت بعدی قرار دارند.
این مسئول اضافه کرد: اگر بودجه ای که در اختیار استان ها قرار می گیرد به درستی مصرف شود می توان در سال های آینده با ارائه سند، بودجه بیشتری را طلب کرد اما اگر در جایگاه درست استفاده نشود خدمتی هم صورت نگرفته است.
رضوی گفت: آئین نامه ای تنظیم شده و در اختیار مدیران کل دفاتر روستایی استانداری ها قرار گرفته است که مدیران موظف هستند تا هفته آینده نقص و یا اشتباهی که در بندهای این آئین نامه وجود دارد را اعلام کنند تا این کمبودها برطرف شود.
وی اضافه کرد: اگر خلاف دستور العمل کار شود، بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: اشتغال روستایی اکنون به جایگاهی رسیده که معاون اول رئیس جمهوری طبق دستور شخص رئیس جمهوری از ما به صورت هفتگی گزارش می خواهد که باید مدیران کل دفاتر روستایی استانداری ها نیز به صورت هفتگی فرایند کاری خود را در قالب اشتغال، طرح و محل اجرای طرح ها به ما اعلام کنند.
وی به نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور اشاره کرد و گفت: از همه مدیران کل دفاتر امور روستایی در استانداری ها خواستاریم که مشارکت جدی دراین نمایشگاه داشته باشند.

**نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور 15 اسفندماه در تهران برگزار می شود
مدیرکل برنامه ریزی و معاونت توسعه روستایی کشور نیز گفت: سومین دوره نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور 15 تا 18 اسفندماه امسال در تهران برگزار می شود.
کاوه معراجی افزود: در این نمایشگاه ظرفیت ها، استعدادها و دستاوردهای روستاییان و عشایر به نمایش گذاشته می شود.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.