به گزارش ایرنا، مهرداد پهلوان زاده شامگاه سه شنبه در نشست مجمع انتخابات هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: شطرنج کشور در چند سال گذشته رشد سریع و فزاینده ای داشته و تعدادی از شطرنج بازان مرد و زن ایران نیز در سطح بین المللی مطرح هستند.
وی با اشاره به اینکه افق درخشانی پیش روی شطرنج کشور است، افزود: عمده ترین دلایل پیشرفت روزافزون این رشته ورزشی در ایران شامل توجه مطلوب مسئولان و استقبال چشمگیر مردم از آن است.
رئیس فدراسیون شطرنج بیان کرد: هم اینک مشخصات و سوابق ورزشی 30 هزار شطرنج باز ایران در فدراسیون جهانی ثبت شده و دارای شناسه هستند.
پهلوان زاده عنوان کرد: حدود سه هزار داور و افزون بر سه هزار مربی شطرنج هم اینک در کشور فعالیت می کنند.
وی ابراز داشت: شطرنج کهگیلویه و بویراحمد از دیگر استان های کشور عقب است و نیاز به همدلی بیشتر و کار فشرده تر دارد.
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: لیگ شطرنج کهگیلویه و بویراحمد هر چه زودتر راه اندازی شود زیرا در ارتقای جایگاه این رشته ورزشی در استان مؤثر خواهد بود.
پهلوان زاده اظهار داشت: علاوه بر این باید رقابت های سالانه شطرنج با حضور استان های مختلف کشور و به منظور تبادل تجربیات نیز در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
وی افزود: مسئولان فدراسیون شطرنج برای تأمین امکانات و زیرساخت های مورد نیاز این رشته ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اعتلای روزافزون تمامی رشته های ورزشی از جمله شطرنج در این استان مستعد و پرظرفیت مستلزم توجه جدی تر مسئولان استانی و کشوری است.
سید محمدتقی علوی اظهار داشت: رئیس جدید هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد با بهره گیری از ظرفیت های متعدد استان برای رشد و تعالی روزافزون این رشته ورزشی گام بردارد.
وی افزود: روند فعالیت هیأت های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته بهبود یافته است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان تحقق اهداف و برنامه های رئیس جدید هیأت شطرنج این استان به دقت از سوی مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان رصد می شود و هیچ تعارفی نیز وجود ندارد.
علوی عنوان کرد: انتظار می رود که مسئولان کشوری حمایت ویژه ای از رشته ورزشی شطرنج استان در راستای کمک به پویایی هر چه بیشتر آن کنند.
وی ابراز داشت: راه اندازی لیگ جزو اولویت های مهم کاری رئیس جدید هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد باشد.
علوی گفت: ورزشکاران و پیشکسوتان کهگیلویه و بویراحمد نیز همکاری و تعامل لازم را با رئیس جدید هیأت شطرنج استان داشته باشند.
راه اندازی لیگ، جذب حامی مالی، تدوین تقویم سالانه، ارائه آموزش به علاقمندان رده های مختلف سنی و برگزاری دوره های مربیگری و داوری جزو مهمترین برنامه های یکی از 2 کاندیدای تصدی پست ریاست هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد بود.
مجمع انتخابات هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد 2 کاندیدا به نام های علی جعفری اصل و جعفر محرابی داشت و تعداد اعضای آن نیز 19 نفر بود که از این تعداد 2 نفر حق رأی دادن نداشتند.
از مجموع 17 رأی مأخوذه جعفر محرابی با کسب 12 رأی به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیأت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و از خدمات سید امرالله مرشدی رئیس پیشین تجلیل شد.
افزون بر 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.