شاهرخ کناری عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اعلام تعطیلی روز شنبه گذشته و 2 ساعت اول روز دوشنبه با فرمانداری شهرستان بویراحمد هیچگونه هماهنگی صورت نگرفت.
وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در پی بارندگی های اخیر تصمیم به تعطیلی مدارس گرفت که با توجه به ایجاد وقفه چهار روزه در تحصیل دانش آموزان، تصمیم درستی نبود.
کناری گفت: نزول رحمت الهی باعث بروز مشکلاتی در برخی از مدارس حومه شهر یاسوج شد اما این مشکلات به اندازه ای نبود که چند روز مدارس شهرستان را به تعطیلی بکشاند.
فرماندار بویراحمد با ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: این تعطیلی ها منجر به اعتراض و گلایه والدین و حتی دانش آموزان شده است.
کناری تصریح کرد که هرگونه تصمیم برای تعطیلی مدارس در حوزه بویراحمد باید با هماهنگی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اتخاذ شود و با تصمیم‌های عجولانه و خودسرانه مخالف هستیم.
وی تاکید کرد: مدارس یاسوج مرکز استان مشکلاتی بزرگتر از بارش باران دارند که انتظار می رود آموزش و پرورش به دنبال رفع مشکلات و تامین نیازهای اولیه این مدارس باشد.
جمعیت دانش اموزی شهرستان بویراحمد 67هزار نفر است که در 600مدرسه تحصیل می کنند.
افزون بر ۱۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در حدود ۲ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد به تحصیل مشغول هستند.
شهرستان بویراحمد جز مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است و نزدیک به 300 هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان به استثنای چند سال اخیر همواره پاییز و زمستان های سرد و پر بارشی داشته است و به همین دلیل زیر ساخت های آن در تمامی بخشها از جمله آموزش مبتنی بر اقلیم سردسیری طراحی شده است.
در پاییز امسال در یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد 411.8 میلی متر باران باریده است.
/1662/9929
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.