به گزارش ایرنا، سید محمد رضا جعفری روز یکشنبه در آئین افتتاح مدرسه ابتدایی عشایری پیش ساخته اهدایی از سوی بنیاد علمی آموزشی قلم چی در روستای گجستان واقع در شهرستان رستم استان فارس اظهار داشت: مدرسه سازی توسط خیر سازان به عنوان یک فرهنگ به سراسر کشور تسری یافته است و خیران در بیشتر نقاط این کشور مدارس بی شماری ساخته اند.
مدیر ساخت و ساز بنیاد علمی آموزشی قلم چی بیان کرد: هم اینک 100 مدرسه و 17 کتابخانه از سوی بنیاد علمی آموزشی قلم چی در نقاط مختلف کشور در دست اجراست.
جعفری عنوان کرد: سال گذشته بیش از 58 کتابخانه و 120 مدرسه توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی ساخته و تحویل استان های مختلف شد.
مشاور ارشد رئیس سازمان نوسازی کشور تصریح کرد: از آنجا که دولت به تنهایی قادر به ساخت مدرسه جدید نیست خیرین مدرسه ساز بخش بزرگی از این رسالت خطیر را به انجام می رسانند.
سال جاری 191 مدرسه در 28 استان کشور از سوی بنیاد قلم چی به بهره برداری رسید.
پیش از این دانش آموزان منطقه عشایری گجستان در کلاس درس فرسوده تحصیل می کردند .
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 12 مدرسه روستایی در قالب 19 کلاس درس ظرف روزهای اخیر توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.
جهان محرابی این مدارس را شامل دبستان 6 کلاسه روستای راک در حومه دهدشت با 330 مترمربع زیربنای فضای آموزشی و دبستان سه کلاسه روستای بی سیدون در شهر قلعه رئیسی با زیربنای 130مترمربع فضای آموزشی و همچنین 10 مدرسه یک کلاسه هرکدام با زیربنای 22 متر مربع فضای آموزشی در 10 روستای این استان اعلام کرد.
سه هزار و 665 نفر دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در واحدهای مختلف آموزشی و در مقاطع مختلف تحصیلی این استان، در بیش از 205 مدرسه عشایری مشغول به تحصیل هستند.
حدود نیمی از این دانش آموزان در بخش مارگون و منطقه محروم زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد هستند.
بیش از 12درصد در قالب 11هزار و 120 خانوار از مجموع جمعیت 700هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد عشایر هستند.
این میزان جمعیت از 6 ایل بومی، 2 طایفه قشقایی ، 16 تیره ، 181 طایفه و بیش از یکهزار و 110 تش(اولاد) شکل گرفته است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.