به گزارش ایرنا محسن جعفری نژاد روز دوشنبه در دیدار با نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بودجه محیط زیست ناچیز است و همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات زیست محیطی ضروری است.
وی با اشاره به عملکردهای اداره کل محیط زیست در حوزه های مختلف افزود: برای حفظ محیط زیست استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی اقدام موثری خواهد بود.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: در صورت تایید سازمان حفاظت محیط زیست، از طریق سازمان برنامه و بودجه استان پیگیر تخصیص اعتبار برای منطقه حفاظت شده دنا خواهم بود.
غلام محمد زارعی با اشاره به انسان محور بودن محیط زیست عنوان کرد: به دلیل شرایط سخت منطقه حفاظت شده دنا، کار در این محدوده نیازمند داشتن عشق و علاقه و داشتن مسئولیت پذیری نسبت به آیندگان است.
وی با بیان اهمیت دینی و علمی محیط زیست تاکید کرد: در حفظ و نگهداری عرصه های طبیعی و ملی باید اهتمام بیشتری شود.
زارعی ضمن تشکر از فعالیت های محیط زیستی در استان گفت: برخورد قاطع با متخلفان در حوزه های مختلف بخصوص شکار و صید، تخریب و تصرف منابع ملی ضروری است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مناطق حفاظت شده، پارک ملی، شکارممنوع متنوع در مناطق سردسیری و گرمسیری بافت 80 درصدی کوهستانی یکی از زیستگاه‌های مهم گونه‌های جانوری حیات وحش از جمله کل و انواع پرندگان نادر است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 312 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235هکتار، خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.