به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی روز سه شنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: از مجموع ۱۴ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به استان در حوزه اجتماعی، چهار میلیارد ریال برای حوزه مشارکت اجتماعی در نظر گرفته شده است.
افزود: قرارداد های مشارکت اجتماعی با سازمان های مردم نهاد عملیاتی می شود به گونه ای که طرح های سازمان های مردم نهاد از طریق فرمانداری ها معرفی و شورای نظارت نسبت به بررسی و تصویب این برنامه ها اقدام می کند.
وی گفت: در سال جاری در حوزه اجتماعی برنامه های مختلفی از جمله آموزش زوجین قبل از ازدواج، آموزش های پیشگیری و توانمند سازی گروه های هدف از جمله دانش اموزان در مدارس هدفگذاری شده است.
حجت الاسلام میرمحمدی بیان کرد: امسال طرح جمع آوری متکدیان با محوریت اتباع بیگانه اجرایی خواهد شد که هم اینک شهرداری مکان ویژه ای را برای آن ها درنظر گرفته است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: همچنین امسال پوشش توانمند سازی کودکان کار و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل با محوریت مناطق عشایری محقق می شود.
وی ابراز داشت: در سال جاری یک میلیارد و 500 میلیون ریال به مباحـث مختلف کودکان کار اختصاص یافته است.
از سال گذشته تاکنون حدود 315 نفر کودک کار و خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند که از این تعداد 80 درصد آن ها دانش آموز هستند و حدود 300 نفر از آن ها نیز در شهرستان بویراحمد ساکن هستند.
به سبب مهاجرت بی‌رویه بیش از 80 هزار نفر حاشیه نشین در این استان سکونت دارند.
بیش از 70 درصد آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مربوط به مناطق حاشیه نشین این استان است.
وضعیت کنونی استان از لحاظ نرخ کودکان کار نموداری افزایشی دارد.
براساس آمارها این استان از حیث نرخ تعداد کودکان کار و خیابانی جزء 10 استان اول کشور است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح نماد ( نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان) طی سال جاری در یکی از شهرستان های استان با ظرفیت ۱۳۰ مدرسه اجرایی می شود که ابعاد این طرح به استان ها ابلاغ شده و تغییراتی نسبت به سال گذشته نیز خواهد داشت.
هادی زارع پور بیان کرد: تیم ویژه ای از این استان با هدف شرکت در جلسات توجیهی، دریافت تغییرات و تحولات، شیوه نامه و اصلاحات حضور یافته اند و این برنامه با مشارکت ۹ دستگاه اجرایی در استان عملیاتی می شود.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.