عیسی راستین نسب روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان محصول در 130 هزار 776 هکتار از مزرعه مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.
وی بیان کرد:در سال 1397، 42 هزار تن گندم بذری و سیلویی، یکهزار و 300 تن دانه‌های روغنی کلزا و 800 تن چغندر قند در کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تولید محصول دانه‌های روغنی کلزا در این استان امسال چهار برابر پارسال بود که با توجه به نیاز به آب کمتر نسبت به سایر محصولات زراعی گامی مهم برای اصلاح الگوی کشت محسوب می‌شود.
راستین نسب گفت:براساس برنامه ریزی قرار است در پاییز امسال 2 هزار و 500 هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت محصول با نیاز کم آب کلزا برود که تاکنون بذر وارداتی یک هزار هکتار زمین تامین و در اختیار کشاورزان قرار داده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کشت پاییزه امسال تاکنون هفت هزار و 500 هکتار از مزارع زیر کشت محصولات زراعی رفته است.
وی بیان کرد:براساس برنامه ریزی کشت محصولات زراعی در بیش از 135 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان در پاییز امسال انجام می شود.
وی اظهار داشت: از این میزان 101 هزار هکتار به گندم آبی و دیم،31 هزار جو دیم و آبی، 2 هزار و 500 هکتار کلزا و 600 هکتار چغندر قند اختصاص یافته است.
وی با اشاره به این که همه محصولات زراعی کهگیلویه و بویراحمد از جمله گندم، جو، کلزا و چغندر قند پس از تولید خرید تضمینی می‌شود افزود: در صورت مطلوب بودن بارندگی‌ها سطح زیر کشت پیش بینی شده افزایش خواهد یافت.
سالانه 910 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
براساس آخرین آمار اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میانگین بارندگی سال زراعی امسال از ابتدای مهر تا روز پنجم آبان 28 میلیمتر اعلام شده است.
این استان 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 160 هزار هکتار آن زراعی است.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد 30 تا 50 هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.