داریوش دیودیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت از طریق صندوق توسعه ملی به هفت واحد مبلغ 285 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین در رونق تولید و بازسازی و نوسازی صنایع به 705 طرح و واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی 2 هزار و 233 میلیارد ریال پرداخت شده است.
دیودیده بیان کرد: طی یک سال گذشته تاکنون از محل تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی 104 فقره تسهیلات به مبلغ 83 میلیارد ریال پرداخت شده و همچنین به واحدهای راکد در یک سال گذشته 16 فقره تسهیلات با سرمایه گذاری 151 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 138 نفر پرداخت شده که فعال و وارد چرخه کار شده اند.
وی صدور پروانه بهره برداری 49 واحد صنعتی با سرمایه گذاری چهار هزار و 731 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 575 نفر، صدور جواز تاسیس برای 150 طرح صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری 40 هزار و 356 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای پنج هزار و67 نفر را از دیگر اقدامات برشمرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد صدور پروانه کسب صنفی به تعداد سه هزار و 762 فقره، صدور جواز تاسیس طرح های تولید الکترود گرافیتی بویراحمد، فسفات چرام، تولید کاغذ از کربنات کلسیم بویراحمد، لوله های بدون درز بهمئی، طرح توسعه مبتکران جهان نایلون و بیو اتانول گسترش سوخت سبز زاگرس باشت را از دیگر اقدامات در این بخش عنوان کرد.
وی ابراز داشت: در طول سال گذشته تاکنون تعیین تکلیف زمین نمایشگاه بین المللی استان پس از 12 سال در سال 96، ثبت بیش از 60 درصد انبارهای استان به تعداد یکهزار و 248 انبار در سامانه جامع انبارها، پیشرفت فیزیکی پتروشیمی گچساران در طی یکسال از 32 به 54 درصد و تزریق مالی 180 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی و اشتغال 900 نفر از اقدامات این حوزه است.
دیودیده شروع عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت با انعقاد قرارداد EPC با شرکت نارگان، اخذ مجوزهای خوراک، محیط زیست، آب و تحویل زمین و فنس کشی، آماده شدن همه مقدمات برای کلنگ زنی با حضور مقامات عالی کشور با حجم سرمایه گذاری 80 هزار میلیارد ریال و فرصت شغلی بیش از یکهزار نفر برای پتروشیمی بویراحمد را از مهمترین اقدامات انجام شده بیان کرد.
3 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات رونق در 2 سال گذشته به واحدهای تولیدی این استان در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت شد.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
444 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان 643 واحد است که 572 مورد از این تعداد فعال هستند.
میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت، 36 درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.
9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.