اسماعیل رضایی نیک روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تجهیزات گرمایشی و مخازن ذخیره سوخت فسیلی 205 مدرسه عشایری در 150 منطقه عشایری این استان تاکنون تامین شده است.
وی بیان کرد: این تعداد مدارس عشایری در قالب 360 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد به بخاری‌های ایمن و استاندارد مجهز شد.
رضایی نیک افزود: هم اینک از مجموع 205 مدرسه عشایری استان 88 مدرسه به علت تراکم پایین جمعیت به‌صورت کانکس و چادری و مابقی ساختمان آموزشی دارند.
وی تعداد مدارس چادری مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را 40 مدرسه عنوان کرد و گفت: برای این مدارس که دسترسی به گاز طبیعی ندارند، سوخت فسیلی مورد نیاز (نفت سفید) تأمین و در مخازن ایمن ذخیره سازی شده است.
رضایی نیک ادامه داد: در این راستا به ازای هر یک از مدارس روزانه به میزان 200 الی 400 لیتر بر حسب تعداد دانش آموزان اختصاص یافته است.
رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه ریزی‌های لازم در زمینه تأمین و ذخیره‌سازی سوخت در این استان انجام شده و تا پایان زمستان امسال مدارس عشایری این استان در زمینه تأمین سوخت هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت.
رضایی نیک گفت: 48 مدرسه کانکسی از سوی خیرین برای مناطق عشایری این استان تاکنون خریداری شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از 482 معلم کار تدریس بیش از سه هزار و 606 دانش آموز عشایری را بر عهده دارند.
رضایی نیک اظهار داشت: این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار می‌گیرند.
مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و606 دانش‌آموز را دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.