به گزارش ایرنا، فرزین بهمنی آزاد روز سه شنبه در آئین اجرای نیت موقوفه زنده یاد حاج فریدون کرمی در روستای ماهور باشت گچساران اظهار داشت: این شهرستان 18 موقوفه تجاری و مسکونی دارد که درآمد آنان در جهت نیت های خیرخواهانه واقفان صادقانه هزینه می شود.
وی بیان کرد: یکی از موقوفه های مهم گچساران از طرف زنده یاد حاج فریدون کرمی اهدا شده که سالیانه 70 میلیون ریال درآمد آن در زمینه های عام النفعه هزینه می شود.
بهمنی آزاد بیان کرد: درآمد این خانه 300 متر مربعی که در سال 1378 وقف شد برای کمک به افراد نیازمند روستای ماهور باشت از توابع گچساران و ساخت و ساز در مسجد این روستا هزینه می شود.
وی گفت: موقوفه حاج فریدون کرمی پنج میلیارد ریال ارزش دارد.
بهمنی آزاد بیان کرد: برای تحقق نیت این واقف بامداد امروز 20 بسته مواد غذایی به ارزش 10 میلیون ریال از محل درآمد موقوفه بین مردم روستای ماهور باشت توزیع شد.
وی گفت: وقف های جدید و نیت واقفان باید مطابق نیازهای روز جامعه باشد که تحقق این امر نیازمند آگاه سازی مردم از سوی رسانه هاست.
نخستین موقوفه گچساران سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی زنده یاد حاج درویش کائیدان که شامل پنج رقبه تجاری در خیابان کیامرثی است وقف شد.
زنده یاد حاج بابا بشارت پدر سه شهید نیز یکی از نخستین واقفان گچساران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که پنج رقبه تجاری در خیابان شهید بشارت وقف گچساران کرده است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد در زمینه وقف در این استان رتبه برتر را دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.