به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: گروه های هدف در استان در راستای تحقق بهتر این امر شناسایی و مسئولان اجرایی مربوطه نیز برای آنها برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.
وی بر لزوم تمرکز هر چه بیشتر متولیان امر در کهگیلویه و بویراحمد بر روی کودکان، نوجوانان و جوانان برای تبیین پیامدهای نامطلوب اعتیاد تأکید کرد و افزود: استفاده از ابزار هنر یا اجرای هرگونه برنامه فرهنگی و هنری برای این قشرها باید ماهرانه باشد تا تأثیرگذاری آنها افزایش یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در زمینه مقابله با معضل اعتیاد در این استان حجم و تعداد برنامه ها مهم نیست و به جای آن باید به کیفیت آنها توجه بیشتری شود.
احمدی عنوان کرد: برگزاری همایش ملی سفیران مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک کار ارزشمند فرصتی مناسب برای تبادل نظر و کسب تجربه در زمینه مقابله با معضل اعتیاد است که باید استفاده بهینه ای از آن شود.
وی خواستار برگزاری باکیفیت این همایش ملی شد و ابراز داشت: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد امروزه به طور جدی قشرهای مختلف مردم به ویژه نسل جوان کشور و کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می کند.
احمدی گفت: متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد رسالت سنگینی در زمینه مقابله با معضل اعتیاد در این استان دارند و علاوه بر حساسیت بیشتر باید مشارکت فعالی در نشست های شورای مبارزه با مواد مخدر استان داشته باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کارگاه آموزشی و همایش ملی سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها به مدت سه روز و از 22 تا 24 آبان امسال در شهر یاسوج برگزار می شود.
سید ناصر رضایی اظهار داشت: 40 نفر از سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از سراسر کشور شامل افراد شاخص و ذی نفوذ اعم از هنرمندان، فعالان فرهنگی، روحانیان، ورزشکاران، معتمدان محلی و ریش سفیدان در این همایش ملی حضور می یابند.
وی افزود: مهمترین اهداف برگزاری این همایش ملی شامل استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله بهتر با معضل اعتیاد در استان و تلاش برای اجتماعی کردن آن است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این همایش ملی دارای پنح مرحله شامل آیین افتتاحیه، برگزاری کارگاه آموزشی، بازدید از برخی مراکز ترک اعتیاد، بازدید از تعدادی مناطق گردشگری و آیین اختتامیه است.
رضایی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در حد توان برای برگزاری مطلوب این همایش ملی همکاری کنند.
وی ابراز داشت: یکی از رویکردهای اصلی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با همکاری تشکل های مردم نهاد است و در همین راستا نیز باید سمن های استان که در این زمینه فعالیت می کنند بیش از پیش حمایت و تقویت شوند.
سال گذشته چهار هزار و 696 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد که از این میزان چهار هزار و 71 کیلوگرم تریاک و مابقی نیز حشیش، ماری جوانا و هروئین بوده است.
پارسال یک هزار و 846 نفر قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر، 337 دستگاه خودرو توقیف و 68 باند تهیه و توزیع نیز منهدم شد.
79 مرکز درمانی و 21 مرکز اقامتی در راستای ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد فعال است.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌ های اخیر به یکی از مسیرهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.