مدیرعامل شرکت فرآیند نوین صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: تاسیس بانک فرهنگیان در اولویت برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور قرار دارد

به گزارش ایلنا از یاسوج، ناصر قاسمی در کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان استان کهگیلویه وبویر احمد افزود: راه اندازی و تاسیس نمایندگی صندوق در استانها با هدف تسریع در پاسخگویی به فرهنگیان و ارتباط موثر با صندوق است.

وی  با اشاره به اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، گفت: بر اساس اساسنامه موسسه، اعضای صندوق می توانند تا پنج درصد از حقوق خود را به صورت ماهیانه به صندوق پرداخت کنند و دولت نیز برابر پرداختی، سهم خود را واریز و در پایان بازنشستگی سرمایه فرد همراه با مبلغ سهم دولت و سود حاصل به وی پرداخت می شود .

وی با بیان اینکه در طول برنامه پنجم توسعه سهم دولت در صندوق ذخیره پرداخت نشده است، اظهارداشت: از نظر حقوقی این موضوع در حال پیگیری و تلاش میکنیم که همکاران سهم واریزی خود را بیشتر کنند چرا که در برنامه ششم توسعه کشور مقرر شده،دولت سهم خود را به صندوق واریز کند و این فرصت بسیار خوبی برای صندوق و در نهایت فرهنگیان است که از سهم بیشتر دولتی برخوردار باشند.

قاسمی با اشاره به حضور 90 درصدی فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: صندوق ذخیره متعلق به فرهنگیان است و یک شرکت دولتی نیست بنابراین آموزش و پرورش باید از این ظرفیت نهایت استفاده لازم را ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه استراتژیک صندوق اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت فرآیند نوین صندوق ذخیره با تهیه پرسش نامه و نیاز سنجی، نیازهای فرهنگیان را احصاء و در حال عملیاتی کردن آن است.

کرم بشارت دبیر صندوق ذخیره فرهنگیان کشور هم به پرسش های مطرح شده اعضاء پاسخ دادند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.