مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از وقوع 50 فقره آتش سوزی در تابستان امسال در جنگل ها و مراتع این استان خبرداد و سطح آتش سوزی این تعداد فقره را 355 هکتار عنوان کرد.

به‌گزارش ایلنا از یاسوج، وحید محمدی‌تبار گفت: با افرایش آگاهی‌مردم، سطح آموزش، فرهنگ‌سازی، تلاش و پشتکار مسئولان مربوطه و تشکل‌های مردم نهاد، وسعت آتش سوزی‌ها در سه ماهه اخیر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ تعداد ۹۰ فقره آتش سوزی به میزان ۵۳۵ هکتار در سطح مراتع و جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد، اظهارداشت: در سه ماهه تابستان امسال ۵۰ فقره آتش سوزی در وسعت ۳۵۵ هکتار از جنگل ها و مراتع این استان آتش سوزی رخ داده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سرعت عمل و حداکثر زمان کنترل بحران آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این استان از سه شبانه روز به حداکثر هشت ساعت کاهش یافته است.

www.ostan-kb.ir

محمدی تبار افزود: به گفته فرماندار بویراحمد بیشتر آتش سوزی‌های امسال عمدی ولی به تحلیل خودم و اکثر کارشناسان امر تا حدودی دارای انگیزه‌هایی از قبیل زمین خواری دارد.

وی به میزان آتش‌سوزی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به تفکیک شهرستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در سه ماه تابستان سال گذشته (۱۳۹۶) در شهرستان های بویراحمد؛ تعداد ۴۰ فقره آتش سوزی به وسعت ۱۷۱ هکتار، در دنا تعداد ۱۳ فقره و ۱۳۳ هکتار، در گچساران تعداد ۲ فقره و ۳ هکتار، در باشت تعداد ۱۱ فقره و در ۱۳۶ هکتار، در شهرستان لنده تعداد ۱۱ فقره در۲۸ هکتار، در چرام ۱۰ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع با ۴۸ هکتار، در کهگیلویه ۲ فقره و در وسعت ۶ هکتار و در بهمئی تعداد یک فقره  به وسعت ۲۰ هکتار آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این شهرستان داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماه تابستان امسال (۱۳۹۷) در شهرستان های بویراحمد؛ ۲۷ فقره آتش سوزی به وسعت ۱۳۰ هکتار، در دنا ۵ فقره و به وسعت ۵۲ هکتار، در گچساران آتش سوزی نداشتیم، در باشت ۲ فقره و در ۲۷ هکتار، در لنده پنج فقره در ۶۸ هکتار، در چرام ۶ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع و به وسعت ۲۵ هکتار، در کهگیلویه ۵ فقره و در ۴۴ هکتار و در بهمئی یک فقره و در وسعت هشت هکتار آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این شهرستان داشتیم.

محمدی تبار، کمبود امکانات و نیروی انسانی را جدی‌ترین چالش در بحث خاموش نمودن شعله های آتش در جنگل ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و تصریح کرد: امسال نتوانستیم تجهیزات برای مدیریت بحران و دستگاهای ذی ربط خریداری کنیم.

وی گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار بحران که امکان برگشت داشت به شهرداری‌های مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت و این اعتبار را بین شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهرداری‌های دهدشت، دیشموک، لنده، سوق، قلعه رئیسی، پاتاوه، مارگون، چیتاب توزیع کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.