زریر حجتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغ در حوزه مأموریت پنج دهستان زیلایی و سیلاب و کلوار، چین، دیشموک، جاورده و ممبی هزینه خواهد شد.
وی افزود: پروژه‌های مصوب در مرحله نخست 27 مورد در پنج دهستان مورد نظر با ضریب محرومیت هشت و بالاتر در حوزه تعلیم و تربیت بوده که کمک برای ارتقای زیر ساخت‌های مدارس و نهاد تعلیم و تربیت در کهگیلویه و بویراحمد است.
حجتی بیان کرد: این 27 پروژه با میزان اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون ریال بوده که هفت مورد از پروژه‌ها در حوزه زیلایی و سیلاب کلوار هستند.
وی عنوان کرد: عملیات این پروژه‌ها شامل تعمیر، مرمت، شاداب سازی، دیوار کشی، توسعه سرویس‌های بهداشتی و آبخوری و دیگر موارد است.
مسئول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف این قرار گاه کمک به پیشرفت و آبادانی دهستان‌های محروم با ضریب محرومیت‌های خاص، تحقق فرامین رهبری معظم مبنی بر توسعه اقتصاد مقاومتی و خود کفایی و حمایت از کالای ایرانی و توانمند سازی روستاها است.
وی ابراز داشت: از دیگر اهداف قرار گاه می‌توان به جلوگیری از مهاجرت افراد از روستاها به شهرها و احیا ظرفیت‌های مختلف در روستاها با تکیه به نهاد تعلیم و تربیت و جوانان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی است.
حجتی گفت: این مهم با هم پوشانی سه ضلع مشارکت مردم، دستگاه‌های اجرایی و قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد محقق خواهد شد.
افزون بر 153 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.