به گزارش ایرنا، بیش از 25 سال از آغاز عملیات اجرایی این طرح ملی و حیاتی می گذرد و روند اجرا و بهره برداری کامل آن با گذشت ربع قرن نگران کننده به نظر می رسد
با این وجود نمی توان از نقش محوری و راهبردی این محور شریانی در خروج بسیاری از مناطق و روستاهای استان از بن بست غافل شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح ملی پاتاوه - دهدشت گفت: طرح‌های راهسازی و بزرگراهی و جاده‌های ارتباطی در این استان از شمال، جنوب، غرب و شرق به راه‌ها و شریان‌های حیاتی کشور متصل شده است.
عزیز فیلی جاده ملی پاتاوه -دهدشت را یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز کشور دانست و گفت: با بهره برداری این جاده به طول 137 کیلومتر بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: جاده پاتاوه - دهدشت علاوه بر نقش شاهراه حیاتی و اتصال مرکز به جنوب کشور در سطح ملی ، همان نقش را نیز در استان کهگیلویه وبویراحمد به گونه ای مطلوب تر ایفا می کند.
فیلی ادامه داد: هم اینک نیز افزون بر 110میلیارد ریال برای اتصال جاده‌های روستایی و پیرامونی به جاده ملی پاتاوه - دهدشت در بودجه سال جاری تخصیص یافته است.
وی گفت: علاوه بر اتصال جاده‌های روستایی، بخش کبگیان از توابع این شهرستان نیز از 2 مسیر به جاده ملی پاتاوه - دهدشت متصل می‌شود.
فیلی با بیان اینکه این 2مسیر شامل 2 قطعه هفت کیلومتری است، اظهار داشت: پنج کیلومتر از مسیر اول آسفالت شده و برای اجرای 2 کیلومتر مابقی 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: 3.5 کیلومتر از مسیر دوم نیز آسفالت شده و برای اجرای مابقی آن 18 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به پیش بینی انجام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان این طرح ملی تا نیمه نخست سال 98 به بهره برداری کامل خواهد رسید.
فیلی با بیان اینکه سال گذشته افزون بر 950 میلیارد ریال از محل‌های مختلف به جاده پاتاوه دهدشت اختصاص یافت، گفت: امسال نیز یکهزار و 130 میلیارد ریال برای شتاب بخشی قطعه سوم این جاده تخصیص یافته است.
قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت 63 کیلومتر طول دارد، دارای 11 دهنه پل به طول سه هزار و 160 متر است و حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون ساخت وتوسعه راههای کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: جاده روستای میان تنگان به امام زاده سادات (ع) به طول 30 کیلومتر به این محور متصل می شود که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.
محمد راستا تصریح کرد: روستای میان تنگان نقطه اتصال جاده اصلی باغچه سادات -سرفاریاب به محور پاتاوه - دهدشت نیز محسوب می شود.
وی با بیان اینکه مبلغ قرارداد اولیه برای اجرای این طرح 110 میلیارد ریال است ، گفت: پیمانکار این طرح نیز مشخص شده است.
راستا افزود: حدود 6 کیلومتر از این محور نیز در سال های گذشته بهسازی و آسفالت شده است.
با احداث جاده میان تنگان به مسیر باغچه سادات ،بخشی از حجم ترافیک جاده ملی پاتاوه -دهدشت را می توان به این جاده منتقل کرد.
روستای 'میان تنگان' از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد با 80خانوار و جمعیتی حدود350 نفر در فاصله 70 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.