به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: چنانچه برخی کالاها نمونه ایرانی نداشته باشند می توان اقدام به عرضه نمونه خارجی آنها در نمایشگاه پاییزه امسال شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت کرد.
وی افزود: کالاهای عرضه شده در نمایشگاه پاییزه امسال این سه شهر کهگیلویه و بویراحمد باید استاندارد، باکیفیت، متنوع و مربوط به زمان بازگشایی مدارس باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اطلاع رسانی لازم در مورد زمان و مکان برپایی نمایشگاه پاییزه امسال در این سه شهر استان انجام شود.
گوهرگانی خواستار شناسایی و ساماندهی عاملان عرضه مرغ کشتار روز کهگیلویه و بویراحمد و راه اندازی تشکل برای آنان در راستای حمایت های لازم شد.
وی عنوان کرد: میدان عرضه دام زنده شهر یاسوج روز گذشته افتتاح شد که می تواند به کاهش نوسانات قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد، تنظیم بهتر بازار استان و رعایت مسائل بهداشتی برای ذبح دام کمک بسزایی کند.
گوهرگانی ابراز داشت: قرارداد همکاری بین مسئولان کشتارگاه های کهگیلویه و بویراحمد با متولیان این میدان برای تأمین دام سبک و سنگین مورد نیاز کشتارگاه ها منعقد شود.
وی گفت: متولیان این میدان نیز مکلف به تأمین دام مورد نیاز کشتارگاه های شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه یاسوج به طور مستمر هستند.
گوهرگانی اظهار داشت: مسئولان اداره کل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به خرید، ذخیره سازی و توزیع سیب و پرتقال برای تأمین میوه شب عید سال 1398 مردم این استان کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس نمایشگاه پاییزه برای عرضه نوشت افزار، کیف، کفش و پوشاک به مدت 10 روز و در فاصله 20 شهریور تا پنجم مهر امسال در سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت برپا می شود و متولی آن نیز اتاق اصناف استان است.
داریوش دیودیده اظهار داشت: تعداد غرفه های این نمایشگاه در هر سه شهر کهگیلویه و بویراحمد 400 مورد است و اجناس عرضه شده در آنها نیز پنج تا 10 درصد ارزان تر از قیمت بازار است.
وی افزود: مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه شامل تعدیل قیمت ها و کنترل بازار است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح نظارت عمومی بر بازار این استان به مدت یک ماه و از 15 شهریور تا 15 مهر امسال اجرا می شود.
دیودیده عنوان کرد: 300 تن سیب و 300 تن پرتقال برای شب عید سال 1398 مردم کهگیلویه و بویراحمد نیاز است که از سوی اداره کل تعاون روستایی استان تأمین و از 26 اسفند امسال تا اواخر فروردین سال آینده نیز توزیع می شود.
وی ابراز داشت: هم اینک قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد 105 هزار ریال است.
دیودیده قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله، بره و بزغاله در بازار کهگیلویه و بویراحمد را 460 هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند و بز را نیز 370 هزار ریال اعلام کرد.
وی گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد هرگونه تخلف صنفی از جمله گرانفروشی در بازار این استان را با شماره تلفن 124 گزارش دهند تا برخورد لازم با متخلفان انجام شود.
افزون بر 70 بازرس کار نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.