معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سخنان رئیس راهنمایی و رانندگی این استان درباره به فنی نبودن پل سوم بشار یاسوج واکنش نشان داد و سخنان این فرمانده انتظامی را منطقی ندانست.

عزیز فیلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: پل سوم بشار یاسوج کاملا فنی است و شهردار یاسوج حدود 2 ماه پیش نیز برخی صحبت‌ها درباره غیرفنی بودن این پل را رد و تکذیب کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با مسئولان ارشد انتظامی، قضایی و شهرداری یاسوج از افتتاح زودهنگام پل سوم بشار اظهار نگرانی کرده و تاکید داشته که مسائل فنی در زمان افتتاح این پل رعایت نشده است؟ اظهار داشت: این حرف‌ها منطقی نیستند و ایشان کلی‌گویی کرده و متاسفانه همه جا هم این حرف‌ها را می زنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: جالب اینجاست که امضای همین جناب سرهنگ پای صورتجلسه است و تا ایشان امضا نکرد پل سوم بشار یاسوج افتتاح نشد و امضای خودش هم پای صورتجلسه وجود دارد و فنی بودن این پروژه را بلامانع دانسته است.

فیلی تاکیدکرد: صورتجلسه‌ای که امضای سرهنگ خوشوقت رئیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در آن نیز قابل مشاهده است هم اکنون در استانداری استان و راه و شهرسازی موجود است.

وی گفت: پل سوم بشار یاسوج مشکل فنی ندارد و آقایان گفته‌اند که برخی کارها باید در دهانه دیگر پل انجام گیرد که این کار باید در فازم دوم این پروژه اتفاق بیفتد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر می‌خواستیم صبرکنیم و پل را افتتاح نکینم باید منتظر چندین سال دیگر می‌ماندیم، یادآورشد: گاها برخی دوستان کم لطفی می‌کنند و اکنون با افتتاح این پل شاهد روانی ترافیک درون شهری و بازشدن نفس شهر یاسوج هستیم.

فیلی افزود: فاز اول پل سوم بشار یاسوج را به زیرترافیک بردهایم و الان فاز دوم نیز درحال انجام است.

 اعلام دلایل لغو پروازها در فرودگاه یاسوج

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، سقوط هواپیمای ATR یاسوج و افزایش قیمت بلیط ها را از عوامل لغو پروازها در فرودگاه یاسوج عنوان کرد.

فیلی گفت: متاسفانه بعد از سقوط هواپیمایی ATR یاسوج استقبال مردم از پرواز با هواپیمایی این شهر کم و از سوی دیگر قیمت بلیط ها نیز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بدنبال شرکت‌های هواپیمایی با بلیط های ارزان قیمت جهت برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج هستیم، خاطرنشان کرد: سقوط هواپیما و افزایش قیمت بلیط سبب استقبال نکردن ایرلاین‌ها از پرواز به فرودگاه یاسوج شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از طریق حاکمیتی بدنبال این هستیم که وزارت راه و شهرسازی یکی از شرکت‌های هواپیمایی را مکلف به برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج کند.

فیلی، از رایزنی خود با شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ماهان جهت برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج خبرداد و اظهارداشت: به تازگی با شرکت ایران ایر نیز صحبت‌هایی در این ارتباط داشته ایم.

استانداری به پرونده شهردار دوگنبدان ورود نمی‌کند 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سئوال که استانداری این استان چه برنامه‌ای برای پرونده شهردار دوگنبدان در دستورکار دارد؟ تاکیدکرد که استانداری استان به پرونده شهردار دوگنبدان ورود نمی‌کند.

فیلی گفت: این پرونده در هیات حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی و ما نیز تابع نظر این هیات خواهیم بود.

تخصیص 75 میلیارد ریال برای قطعه اول راه آهن اقلید - یاسوج 

وی از تخصیص 75 میلیارد ریال برای قطعه اول راه آهن اقلید-یاسوج هم خبرداد و البته این تخصیص را برای ادامه این پروژه ناکافی دانست.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مهمترین دلیل کمی تخصیص اعتبار برای پروژه ملی راه آهن اقلید - یاسوج را وجود صدها پروژه راه آهن دیگر در کشور دانست.

فیلی گفت: صدها پروژه راه آهن دیگر در کشور در حال فعالیت عمرانی بوده و باید به هرکدام 10 و 15 و 20 میلیاردتومان اعتبار تخصیص داده شود و الان کشور توان کافی برای افزایش تخصیص اعتبار به پروژه راه‌آهن اقلید - یاسوج را ندارد.

وی تاکید کرد که قطعه اول راه آهن اقلید - یاسوج فعال و 15 میلیارد تومان برای سالجاری برای این پروژه ملی مصوب شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حجم کار در پروژه ملی راه آهن اقلید - یاسوج را بالا دانست و اظهار داشت: تخصیص این پروژه هر شش ماه یکبار اتفاق می افتد و البته تخصیص‌ها پایین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.