به گزارش ایرنا، یحیی صادقی روز سه شنبه در دیدار با رئیس و خبرنگاران ایرنا مرکز کرمان بمناسبت هفته خبرنگار افزود: این نهاد حوزه وسیعی است که یک عده از افراد به عنوان مددجو به آن وارد شده و این دستگاه راهکارهایی در زمینه اشتغال مناسب با واگذار کردن تسهیلات و نظارت بر روند انجام کار، توانمند سازی مددجویان را در دستور کار دارد.
وی با اشاره به 59 هزارو 296 طرح اشتغالزایی مددجویی در استان کرمان ،گفت: 671 شغل در چهارماهه اول سال ایجاد کرده است .
صادقی از کمیته امداد به عنوان تنها دستگاهینام برد که در کشور به این شکل در مشاغل خرد ورود کرده و توانسته است موفق عمل کند .
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه این دستگاه همیشه در کنار مددجو قرار دارد ،گفت: مددجویان از زمان ورود به این دستگاه مورد استعدادیابی، مشاوره و تحت آموزش ها و مهارت های لازم قرار گرفته و زمانی که به اشتغال ثابت رسیدند و توانستند خودکفا عمل کنند از زیر پوشش کمیته خارج می شوند که البته همچنان برخی حمایت ها و خدمات را چون درمان، جهیزیه، تحصیل، مشاوره به همراه دارند.
صادقی در ادامه با اشاره به اینکه 90 درصد طرح های اشتغال در این دستگاه پایدار بوده است ،خاطرنشان ساخت: در سال 96 در کارگروه اشتغال استان کرمان چهار هزار شغل برای دستگاه کمیته امداد مقرر شد که خوشبختانه این دستگاه توانست در پایان سال 96 تعداد 7600 شغل را از محل تسهیلات، رایزنی و در اختیار قرار دادن بسته های تشویقی چون بیمه رایگان مددجویان به کارفرمایان ایجاد کند.
وی با بیان اینکه چهار هزار خانواده در سال گذشته از تحت پوشش کمیته امداد کشور خارج شدند ،گفت: برای اولین بار کمیته امداد در سال 95 و 96 کاهش مددجو را در استان کرمان داشته است که این به دلیل کمک هایی چون قرار دادن 330 نیسان و 100 تراکتور در زمینه اشتغال به مددجویان با هدف خودکفایی بوده است.
صادقی در ادامه از کمیته امداد به عنوان پمپاژ امید به جامعه نام برد و گفت: کارهای خاص و خوبی در مناطق محروم جنوب استان کرمان از جمله زهکلوت و پیرخوشاب که مردم آن در دمای بالای 50 درجه زندگی می کنند و حتی آب خنک در آنجا معنایی ندارد انجام گرفته که امیدواریم با فاصله طولانی راهی که دارد بتوانیم با نظارت مستمر، پشتیبانی و برنامه ریزی و تعامل دستگاه های دیگر موجبات آرامش و آسایش این افراد فراهم گردد.
وی همچنین گفت : مددجویان این مناطق با توجه به نیازهایی که دارند امکانات در اختیارشان قرار داده می شود و در این میان بهداشت و آموزش را دو زیرساخت مهم می دانیم که باید به آن پرداخته شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان ونیازمندان در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی گفت: توانمندسازی مددجویان یکی از مهم ترین سرفصل ها و اهداف کمیته است که در این راستا برنامه ریزی مدون، استعدادسنجی با هدف غربالگری براساس توانایی، مشاوره شغلی، آموزش، و اعطای تسهیلات اشتغال،خودکفایی انجام گرفته است .
اینک 93 هزار خانوار در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که 2هزار خانواده از آن از ابتدای سال جاری تحت حمایت قرار گرفته و تعداد 44 هزار خانوار نیز در مناطق محروم زندگی می کنند.
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.