به گزارش ایرنا زهرا موسی پور روز چهارشنبه در آیین جشن مهر عاطفه ها در دبستان غیرانتفاعی ریحانه افزود: عده ای از افراد جامعه به دلایل مختلف از جمله وجود ناکارآمدی سیاست های اعمال شده و سیاست های اشتباهی که بازار وجود داشته فقیر هستند لذا بالاترین نیکوکاری حذف اختلاف شدید طبقاتی است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان ادامه داد: یکی از بالاترین نیکوکاریها این است که سیاست های زیربنایی در کشور ایجاد کنیم یعنی اینکه به جای رفع نیاز، افراد را توانمند کنیم.
وی تاکید کرد: ما نیاز داریم بسیاری از قوانین و روابط و مناسبت ها اصلاح شود تا به جایی برسیم که در استان غنی کرمان، فقیر نداشته باشیم.
وی گفت: جامعه نیاز به یک جهاد اقتصادی دارد و همه مسئولان باید این وضعیت را بحرانی تصور کنند و همانطور که استاندار کرمان در مناطق مختلف این استان معین های اقتصادی را به کار گرفته ما نیز تلاش مضاعف داشته باشیم.
موسی پور اظهار کرد: ما توان این را نداریم از ظرفیت های موجود درست استفاده کنیم و شاید بزرگترین رسالت آموزش و پرورش این است که بتواند انسان هایی توانمند و در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کند که بتوانند نیاز خود و همنوعانشان را برطرف کنند.
وی گفت: احسان نه تنها در آموزه های اسلام جایگاه ویژه ای دارد بلکه در ادبیات ایرانی هم بر آن تاکید شده است.
وی بیان کرد: بر طرف کردن نیازها فقط با ارائه کمک های مالی میسر نمی شود بلکه می توان در همه ابعاد این مهم را انجام داد.
مرحله دوم جشن عاطفه ها هم اکنون در دبستان غیرانتفاعی دخترانه ریحانه در حال برگزاری است.
جشن عاطفه به منظور رفع نیاز کودکان نیازمند در شهریور و مهرماه برگزار می شود.
19 هزار دانش آموز و چهار هزار و 500 دانشجوی استان کرمان در حال حاضر از حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می کنند.
جشن عاطفه ها شهریور ماه سال جاری در 130 پایگاه ثابت و 124 پایگاه سیار در استان کرمان برگزار شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.