به گزارش ایرنا، یحیی کمالی پور روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش جنوب استان کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورش افزود: این منطقه نیازمند توجه ویژه ای است تا شاهد کاهش مشکلات زیرساختی در این منطقه باشیم.
وی بزرگترین خواسته مردم جنوب کرمان را استقلال اداره کل آموزش و پرورش جنوب کرمان برشمرد و گفت: از آخرین منطقه جنوب کرمان تا مرکز استان 650 کیلومتر فاصله است که با توجه به گستردگی این منطقه و بعد مسافت نیازمند استقلال کاری در این حوزه هستیم.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه نامتوازن امکانات بین مناطق شمال و جنوب استان کرمان سبب بروز بسیاری از مشکلات در بخش های مختلف بویژه آسیب های اجتماعی شده از این رو استقلال اداره کل آموزش و پرورش جنوب کرمان نیاز ضروری این منطقه است.
کمالی پور با بیان اینکه یکهزار و 422 روستا در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد وجود دارد اظهار داشت: مدارس عشایری و شبانه روزی روستاهای جنوب کرمان با مشکلات زیادی مواجه است که اگر کمک خیران نباشد این مدارس تعطیل می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست گفت: جنوب کرمان یک سوم جمعیت دانش آموزی این استان را تحت پوشش دارد و بیش از 2 هزار مدرسه در این منطقه فعالیت می کند.
احمد اسکندری نسب افزود: آموزش و پرورش استان کرمان در دولت تدبیر امید به سه بخش جنوب، شرق و مرکز تقسیم شد تا خدمات بهتری به این مناطق ارائه شود.
وی تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی و امکانات آموزشی و مدارس فرسوده از مشکلات هفت شهرستان جنوبی استان کرمان است.
وی با بیان اینکه 60 مدرسه با 9 هزار دانش آموز در بخش شبانه روزی فعال است اظهار داشت: افزون بر 140 هزار دانش آموز در این منطقه مشغول به تحصیل هستند و با وجود خدمات زیاد نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز آثار محرومیت در این منطقه به چشم می خورد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به آغاز سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: طرح مهر و ثبت نام دانش آموزان در دستور کار است و در زمینه ثبت نام دانش آموزان هیچ مشکلی نداریم.
وزیر آموزش و پرورش عصر چهارشنبه برای بازدید و افتتاح چند طرح آموزشی وارد فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان شد.
وی شب گذشته در شورای آموزش و پرورش کرمان شرکت و امروز به شهرستان جیرفت سفر کرد.
بطحایی در ادامه سفر خود در استان کرمان به شهرستان بم سفر کرد.
7450/7429/ 3029/5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.