در پی خشکسالی‌های اخیر کشور ، صد رشته قنات تابستان امسال در استان کرمان خشکید.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: خشکسالی  باعث خشک شدن 100 رشته قنات و چشمه روستاهای استان شد که 158 حلقه چاه نیز دچار کمبود آب شدید و در حال خشک شدن قرار دارد.

علی رشیدی با اشاره به  مشکل کم آبی در روستاهای استان  کرمان طی امسال  افزود: حدود هزار روستا با مشکل فقر منابع آبی مواجه و کمیته سازگاری با مشکل کم آبی در همه شهرستان‌های استان کرمان  تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 760 روستای استان کرمان فاقد آب آشامیدنی هستند، افزود:حدود 800 روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شود که هزینه بر است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با تاکید بر لزوم اختصاص 260 میلیارد تومان اعتبار برای عبور از خشکسالی  در روستاهای استان  افزود: تاکنون مبلغ کمی تامین شده و برای جلوگیری از هرگونه مشکل اقدامات فوری مسئولان  نیاز است.

وی از مشکل کم آبی حدود 200 حلقه از چاه‌های استان کرمان در فصل تابستان خبر داد و افزود: بسیاری از چشمه‌ها ، قنات‌ها و آب‌های سطحی نیز کاهش خروجی آب دارند.

 رشیدی گفت: با تکمیل خط انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به شمال استان کرمان روستاهای این مسیر از آب آشامیدنی برخوردار و روستاهای شرق استان از سد نرماشیر و شهرستان‌های بافت و رابر نیز از سد این مناطق تامین آب می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.