به گزارش ایرنا ، سردار سید نجیب حسینی شامگاه یکشنبه در نشست تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ضمن اشاره به اینکه امروز با منابع مالی پیش بینی شده هیچ بهانه ای برای کار نکردن در این حوزه وجود ندارد، افزود: ظرفیت هایی در مسیر مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که ندانسته یا ناخواسته از آنها استفاده نکرده ایم.
حسینی با اشاره به اینکه موضوع مواد مخدر معضلی جهانی و از مسائل مهم کشور است، گفت: به دلیل تنوع مواد مخدر روز به روز شاهد گسترش این پدیده هستیم و اگر چه پیشرفت های خوبی در مبارزه با آن داشته ایم اما با انتظارات به حق مردم فاصله داریم.
وی با بیان اینکه 42 درصد از مددجویان زندان ها در کشور و 65 درصد مددجویان زندان های استان کرمان به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر وارد زندان شده اند، گفت: موضوعی در کشور مهمتر از مبارزه با قاچاق مواد مخدر نداریم.
معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ضمن تاکید بر دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر، اظهارداشت: اولین دغدغه خانواده ها موضوع مبارزه با این پدیده مخرب اجتماعی و اشتغال نیز در رتبه بعدی قرار دارد.
حسینی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر با نگاه اداری موفق نخواهد بود بلکه باید با نگاه اعتقادی دنبال شود، مقابله یکی از راههای مهم مبارزه با مواد مخدر است و پیشگیری، درمان، استفاده از سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت های بالقوه مردمی از دیگر وجوه این مبارزه را تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینکه با روش های مقابله ای صرف نمی توان در مبارزه با مواد مخدر موفق بود، گفت: در حال حاضر موضوع مواد مخدر با گروه های تکفیری و تروریستی نیز گره خورده است.
معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر استفاده از ظرفیت های موجود تاکید کرد و گفت: رویکرد کاهش تقاضا را در پیش گرفته ایم و در این زمینه باید از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.
حسینی بر واگذاری کارها به سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و ادامه داد: برای شفاف سازی در حوزه اموال، مبالغ حاصل از فروش تمام اموال فروخته شده به حساب خزانه وارد می شود و بر اساس تفاهم نامه ها، اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه اصلاح دستورالعمل حق الکشف یکی از درخواست های جدی ماست، گفت: سال گذشته 1.5 میلیارد تومان برای تجهیز مرکز سگ های مواد یاب استان کرمان هزینه کرده ایم زیرا یکی از نیازهای این استان بوده است.
حسینی بر جمع آوری تمامی معتادان متجاهر تاکید کرد و گفت: در حوزه بانوان معتاد متجاهر حساسیت ویژه ای وجود دارد و تعهد می کنیم منابع مالی نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده 16 را پرداخت کنیم.
در این نشست محمدرضا انارکی محمدی به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مواد مخدر استان کرمان معرفی و از خدمات سردار حسین چناریان دبیر پیشین تقدیر شد .
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.